  • 21. Data: 2012-08-09 16:50:44
    Temat: Re: Żółte swiatło
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-09 15:56, Budzik pisze:

    > Co to jest DU...?

    Dziennik Ustaw? Powinien być skrót Dz.U. ale nie czepiajmy się. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 22. Data: 2012-08-09 17:53:21
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-08-09 06:53, Jacek Politowski wrote:

    > Gdy znasz dane skrzyżowanie i gdy światła dla pieszych cokolwiek
    > sensownego nadają.

    Czyli w zdecydowaniej większości przypadków.

    > Gdy jesteś w miejscu sobie nieznanym - to tylko jakaś wskazówka,
    > niekoniecznie konkretna.

    Zawsze jakaś.

    > Do tego nie działa np. gdy światła dla
    > pieszych są uruchamiane przyciskiem i jeśli nie zostanie on wciśnięty,
    > to w ogóle się nie zapalają.

    No to jak piesi mają czerwone i nie jesteś w stanie nic wykumać to
    sprzęgło, jedynka i czekasz.

    > Generalnie to tylko substytut, bo trzeba sobie jakoś radzić... Nie
    > zawsze ma szansę zadziałać.

    Ale zwykle tak.

    > A nie są to właśnie "bloki startowe"?

    Są, ale w czym problem?

    > O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
    > wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
    > zielone...

    A, chyba, że tak. No więc średnio, bo musiałbyś mieć równocześnie żółte
    na kolizyjnych kierunkach. Chyba nie muszę mówić jakie ma to wady?

    Shrek.

  • 23. Data: 2012-08-09 17:59:45
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <0...@b...poznan.pl>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > czyli w momencie kiedy dla poprzecznych jest jeszcze zołte, ma się już
    > włączyć żółte dla mnie?

    A dlaczego nie?

    --
    Jacek Politowski

  • 24. Data: 2012-08-09 18:24:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Aug 2012 16:50:44 +0200, R2r

    >No ale kluczowe jest tutaj "w niektórych miejscach". W niektórych czyli
    >tylko w takich spełniających pewne dodatkowe warunki. Pomysł zgłoszony
    >przez Jacka był bezwarunkowy a to już IMHO nie byłoby zbyt bezpieczne.

    Naturalnie. Myślałem, że dasz się złapać. ;)

    > Dziennik Ustaw? Powinien być skrót Dz.U. ale nie czepiajmy się. ;-)

    Właśnie. ;) Będę o tym pamiętać.
    Aczkolwiek wpisując w gógla "DU Nr 220 Poz. 2181" wywala właściwe źródło.
    Mądry ten gógiel. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2012-08-10 01:56:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@n...istnieje napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A dlaczego nie?

    poważnie pytasz?
    Rozumiem, że chcesz dośc drastycznie nauczyć kierowców nie wykorzystywać
    zołtego swiatła do przejechana przez skrzyzowanie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 26. Data: 2012-08-10 01:56:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dziennik Ustaw? Powinien być skrót Dz.U. ale nie czepiajmy się. ;-)

    nie czepiałem się... o ja głupia dupa :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 27. Data: 2012-08-10 06:41:34
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <1...@b...poznan.pl>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Rozumiem, że chcesz dośc drastycznie nauczyć kierowców nie wykorzystywać
    > zołtego swiatła do przejechana przez skrzyzowanie...

    Źle rozumiesz. Nie drastycznie. Czytałeś jaki sposób wprowadzenia
    sugeruję?

    Sygnał czerwony+żółty oznacza _dokładnie to samo_ co czerwony, z
    punktu widzenia możliwości wjazdu na skrzyżowanie. Zakaz wjazdu.

    A jaki jest cel tego żółtego?

    I co zrobić, żeby faktycznie spełniał on swoje zadanie i nie trzeba
    było go "wydłużać" śledząc inne światła (zamiast móc skupić się na
    tym, co faktycznie istotnego dzieje się dookoła)?

    Zwracając uwagę w szczególności na to, że nie każdy kierowca jest
    mistrzem-praktykiem, z milionami kilometrów na koncie. Do tego nie
    wszędzie są jednakowe warunki. Np. czasem trzeba ruszyć z ręcznego, a
    z sekundowego żółtego połowę zjada czas reakcji (który bardzo
    chętnie jest podawany przy "analizach" hamowania, a tu nagle o nim
    jakby zapomnieliście).

    --
    Jacek Politowski

  • 28. Data: 2012-08-10 06:50:36
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <k00mdf$hg2$1@inews.gazeta.pl>
    Shrek <u...@d...invalid> wrote:

    > Czyli w zdecydowaniej większości przypadków.

    Jeśli jeździsz ciągle po tej samej trasie. Niektórzy mają inaczej.
    Wtedy już nie w większości.

    > Zawsze jakaś.

    A żółte byłoby jeszcze lepsze...

    > No to jak piesi mają czerwone i nie jesteś w stanie nic wykumać to
    > sprzęgło, jedynka i czekasz.

    A na kursie nie uczyli, że nie stoi się na biegu i sprzęgle? Co
    najmniej z dwóch względów:
    1. niszczy to sprzęgło
    2. jest niebezpieczne, bo gdy ktoś wjedzie Ci w bagażnik, to odruchowo
    puścisz sprzęgło i masz szansę pojechać do przodu

    > Ale zwykle tak.

    Ale zawsze to tylko substytut...

    > Są, ale w czym problem?

    Już pisałem. Do tego dochodzi fakt, że w "blokach startowych" nie
    skupiasz się na rzeczywistej sytuacji dookoła, tylko sygnałach
    zapowiadających zielone. Łatwiejsze do zauważenia żółte (czyli
    dłuższe) pozwala lepiej obserwować otaczającą sytuację. Całą.

    Może nie musisz, ale powinieneś. :->

    --
    Jacek Politowski

  • 29. Data: 2012-08-10 07:13:21
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-08-10 06:50, Jacek Politowski wrote:

    > Jeśli jeździsz ciągle po tej samej trasie.

    Czyli zdecydowana większość.

    > A żółte byłoby jeszcze lepsze...

    Byłoby gorsze, bo zjada czas cykli. Pomysł, żeby zółte było na dwóch
    kolizyjnych kierunkach jednocześnie jest absurdalny.

    > A na kursie nie uczyli, że nie stoi się na biegu i sprzęgle? Co
    > najmniej z dwóch względów:
    > 1. niszczy to sprzęgło

    No i? Poważnie? Jak bardzo? Teraz rozumiem, czemu ludzie ruszają ze
    świateł jak pizdy - niszczy się sprzęgło, opony, paliwo zużywa...

    > 2. jest niebezpieczne, bo gdy ktoś wjedzie Ci w bagażnik, to odruchowo
    > puścisz sprzęgło i masz szansę pojechać do przodu

    Niem mam 400 konnego disla. Jak puszcze sprzęgło, to mi silnik gaśnie i
    nigdzie nie jadę.

> [...]
    > zapowiadających zielone. Łatwiejsze do zauważenia żółte (czyli
    > dłuższe) pozwala lepiej obserwować otaczającą sytuację. Całą.

    Ty to naprawdę masz problemy.

    > Może nie musisz, ale powinieneś. :->

    W skrócie - BUM.

    Shrek.