    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <mrk7fi$7f6$1@node1.news.atman.pl> <mrmg42$no0$1@pippin.nask.net.pl>
    <elnx1581a1q6$.1xch4s8cysey8.dlg@40tude.net>
    <55e0213e$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <55e03282$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <55e04ca0$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <55e05e7a$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <55e06988$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <55e5a0a8$0$4770$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <55e5bf9c$0$27512$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <55e5e4c7$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Zrob to sam
    Date: Wed, 2 Sep 2015 12:20:42 +0200

    dyskusyjnych:4fa1138e-954a-4849-9bc2-931a675dcc00@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 1 września 2015 19:47:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >O to mi chodzi. Nie ma prostego przełożenia. Musisz kombinować,
    >ściemniać, reklamować się, marketingować.

    Ale tak wszyscy robia.

    >Inni też robią to samo, więc na koniec i tak wygrywa ten co lepiej
    >potrafi ograniczyć koszty i dochody, a nie ten co idzie w "jestem
    >drogi, więc mogę dużo wydawać".

    To nie takie proste niestety.
    Moze wygrywa ten co wydal wiecej na reklame ?

    Ale nawet zgadzajac sie z Toba, to wychodzi, ze trzeba ograniczyc
    wyplate odszkodowan :-)

    >Taka strategia poza nielicznymi niszami to recepta na klapę.
    >Na rynku dóbr luksusowych, mody itd jako tako,

    Niekoniecznie luksusowych, idziesz do sklepu, kawe kupujesz - te
    najtansza, czy te dobra ?
    A dobra jak rozpoznajesz ?

    >ale rynek usług finansowych jest odporny na modę czy kultowość.

    Eee, cos mi sie nie wydaje ...

    >Ubezpieczalnie. Z tego rynku tam było kilka pozycji na liście.

    Hm, aby otworzyc ubezpieczalnie, to u nas byl chyba wymog glownie
    finansowy.
    Iles tam kapitalu firma musiala miec, i to niemalo.

    A zawody ... co najwyzej jakiegos agenta ubezpieczeniowego.
    Jakos ich do tej pory nie brakowalo - moze nie byl to zawod
    utrudniony, a moze egzamin latwo bylo zdac.
    Konkurencji wiec raczej nie przybedzie, no chyba ze zarobki agentow
    spadna ..

    >W Anglii nie ma czegoś takiego jak rolnik. Jest farmer, znaczy
    >przedsiębiorca. Rzadko na swoim.

    A na czyim ?

    >Domy w miastach są głównie na wynajem, a "swoje" mają dwie formy
    >własności, z których tylko jedna się łapie pod definicję z ustawy. A
    >to obejmuje zasadniczo warstwę najbogatszą, zasiedziałą od wieków.
    >Szary człowiek tam nie zbłądzi. Najczęściej możesz być przepędzony
    >przez zarządców nieruchomości, bo ci reprezentują faktycznego
    >właściciela. Mieszkaniec domu to najczęściej tylko najemca, bez pełni
    >praw. Albo posiadacz prawa do zamieszkania kawałka ziemi, ale nie
    >posiadacz tej ziemi.

    Ja tam wiem, ze popularne byly rozne instytucje kredytujace zakup
    mieszkania, Thatcherka tez troche wywrocila sytuacje ...

    >Bo w Danii z tych wszystkich bydlaków po procesie wzajemnego
    >połykania się, zostało kilku, a w Anglii kilkudziesięciu.

    Byc moze.
    Co dalej rodzi pytanie czemu tak ...

    >Ubezpiecz niemiecki samochód z niemieckimi blachami w polskiej
    >ubezpieczalni.

    A czemu tak ? W Berlinie bede sobie jezdzil samochodem z polskimi
    blachami i ubepieczeniem.

    >Danii zależy na tym żeby tu ludzie zarabiali dużo i dużo płacili.
    >Niby na jedno wychodzi, a efekt jest taki że dunśki obywatel
    >jest zadowolony bo jedzie do Niemiec i stać go na więcej niż Niemca,

    Samochodow to jednak nie dotyczy.

    >a jak Niemiec przyjedzie do Danii, to dużo pieniędzy zostawi.

    Zakladajac, ze Niemiec ma po co jechac do Danii i pieniadze zostawiac
    ..

    >Głupie to, ale jakoś działa, nawet jeśli tylko psychologicznie.

    A nie tak, ze jest wysoki socjal, obywatel ma poczucie bezpieczenstwa,
    niby duzo placi, ale tez duzo zarabia i duzo mu zostaje, wiec dalej
    glosuje za poczuciem bezpieczenstwa ?

    >Przez to nadzieja na wspólną walutę jest zerowa,

    Hm, a co to ma wspolnego ze wspolna waluta ? Wysokie zarobki moge
    przeciez byc i w euro.
    To tylko takie kraje jak Grecja (i Francja, i Hiszpania i Wlochy ... a
    moze i Dania), wydaja ponad stan, a potem by im sie przydala mozliwosc
    dewaluacji wlasnej waluty.
    Dania akurat jest czlonkiem ERM i kurs korony do euro jest staly.

    >zresztą jak tu sfederalizować Europę w której jest cała lista królów
    >i królowych? Komisarzy z nich porobić?

    Ale przeciez krolowie sa nie tylko w Danii i jakos sie dalo. Chocby
    dlatego, ze realna wladze utracili na dlugo wczesniej, wiec co im Unia
    przeszkadza ?

    >Więc na Danię nie patrz, zresztą tak jak i na UK, bo prawdziwej unii
    >to z nich nie będzie. Co najwyżej jakaś Nibylandia.

    Hm, Ty tam mieszkasz ... ale Dania jest czlonkiem Unii, wraz ze
    wszystkimi prawami i obowiazkami.
    O ile pamietam, to zastrzegli sobie tylko, ze im obcokrajowcy nie moga
    ziemii wykupywac ... o ile nie mieszkaja w Danii.
    Poza tym cos mi sie wydaje, ze Unia jest Danii niezbednie konieczna -
    z uwagi na doplaty dla rolnikow :-)

    >Po to Putin wymyślił Antymajdan, bo wie jak skończy kiedy ludzie się
    >naprawdę zjeżą.

    Akurat w Rosji to o bron wzglednie latwo - i legalna i nielegalna ...

    >No właśnie w praktyce nie tyle koszt szkody, co wysokość roszczenia.
    >A to się okazuje zupełnie czym innym. Tak nie powinno być, ale tak
    >jest.

    Naprawa kosztowala 800 funtow, wiec tyle wyplacili, i na to wszystko
    sa rachunki :-)

    >Ja wcale tego nie bronię, przecież jak ja bym miał tyle zapłacić to
    >bym im pokazał środkowy palec.

    Ale podtrzymujesz, ze to skutek duzej konkurencji na brytyjskim rynku
    i zwiazanego z tym ciecia kosztow ? :-)

    J.