  • Data: 2018-10-02 08:28:57
    Temat: Re: Zysk anteny Yagi
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 16:06:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Przeciez te direktory sa przed antena, nijak nie zwiekszaja
    > powierzchni, z ktorej ta moc zbierana ... to skad ten zysk ?

    Każdy wie że to działa ale niektórzy potrzebują zobrazowania. Ja używam
    takiego:
    1. Pole e-m jest wszędzie
    2. Direktor też jest zanurzony w polu
    3. Pole wywołuje przepływ prądu w nim
    4. Jak prąd płynie to direktor promieniuje
    5. ponieważ jest krótszy niż pół fali to promieniuje w innej fazie
    6. tak dobranej by w miejscu gdzie jest właściwy dipol fazy od pola e-m
    nadajnika i tegoż direktora się nakładały
    7. Jak się nałożą, będzie więcej energii w dipolu.
    8. amen.
    --
    Jacek
    I hate haters.