  • 1. Data: 2017-11-27 18:26:25
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: Ziggi <Z...@v...you>

    On 2006-04-13, Paweł wrote:
    > Witam,
    > właśnie przejrzałem aktualny ranking języków oprogramowania
    >
    > http://www.tiobe.com/tpci.htm
    >
    > Niby nic szczególnego, ale... zwróćcie uwagę na dwudzieste miejsce
    > języka D. Czytałem kiedyś na temat tego języka, jest bardzo ciekawy z
    > punktu widzenia technicznego i ma coraz mniej błędów. Brakowało mu
    > jednak popularnośći i wsparcia. Nadal nie jest językiem popularnym, ale
    > czyżby szykował się jakiś przełom? Zna ktoś z praktyki ten język?

    Listopad 2017- jezyk d na pozcji #26 .
    Cos slabo mu idzie.

    Za to na #4 mamy jezyk Python, ktory pieknie sie rozwija i staje sie
    coraz bardziej popularny.

    --
    Ziggy

  • 2. Data: 2017-11-27 21:17:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Nov 2017 17:26:25 GMT, Ziggi <Z...@v...you> wrote:
    > Za to na #4 mamy jezyk Python, ktory pieknie sie rozwija i staje sie
    > coraz bardziej popularny.

    Python (a właściwie Pyton) jest bardzo fajny i w ogóle. Ale jest parę
    problemów, które "trochę" wywołują pewne takie zaniepokojenie :

    1. Bezpieczeństwo, zwłaszcza PyPI
    2. Współbieżność, CIL
    3. Wielkość exe, wychodzi 300MB na Hello
    4. Prędkość, 1000x wolniej niż C
    5. Brak mechanizmów takich jak np. kontrola typów
    6. Nieodporność na reverse enginering
    7. Skłonność do podpierania się C

    A poza tym same zalety.

  • 3. Data: 2017-11-29 23:42:16
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 18:26:26 UTC+1 użytkownik Ziggi napisał:

    > Listopad 2017- jezyk d na pozcji #26 .
    > Cos slabo mu idzie.
    >
    > Za to na #4 mamy jezyk Python, ktory pieknie sie rozwija i staje sie
> [...]

    ja slabo znam oba ale na ile oba je slabo znam to moege powiedziec ze JS o wiele mi
    sie bardziej podoba niz python (pisalem zreszta o tym kiedys oip, mialem sie nawet
    nauczyc js-a a ciagle mi sie nie chce)
    ;c