eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegi › Re: akumlator i niskie przebiegi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Date: Fri, 9 May 2014 10:31:08 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 42
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <6...@g...com>
    <lkfkka$cj5$1@usenet.news.interia.pl>
    <536bdc6d$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <g...@n...chmurka.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 May 2014 10:31:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
    X-Authenticated-User: gof
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532469
    [ ukryj nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >> To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
    >> obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach.
    >
    > Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach
    > napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje
    > znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora.

    Nie pamiętam konkretnej wartości (mogę sprawdzić), ale było takie
    samo jak przy gazowaniu. Alternator w Sienie utrzymuje to napięcie
    zaskakująco stabilnie - regulator w Hayabusie robi to dużo gorzej.

    Może rzeczywiście w innych samochodach jest inaczej...

    >> U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia
    >> wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie
    >> daje.
    >
    > Coś masz zepsute.

    No i tu właśnie nie jestem pewien, co jest... były w tym moto problemy
    z ładowaniem, ale:

    - kostki od statora do wiązki i od wiązki do regulatora wywalone,
    a przewody zalutowane

    - regulator chłodzony wiatrakiem (przegrzewanie się regulatorów to częsta
    przypadłość takich motocykli, zresztą w Hondach jest jeszcze gorzej)

    - klemy akumulatora czyste i dobrze przykręcone

    - woltomierz podłączony bezpośrednio do akumulatora

    Może po prostu tak ma być i całość ma konstrukcyjnie przewidziane,
    że nie będzie ładowała akumulatora na pełnym obciążeniu (czyli
    z wentylatorem chłodnicy). W motocyklu to jest ogromne obciążenie.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
    PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: