eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegi › Re: akumlator i niskie przebiegi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Date: Fri, 9 May 2014 12:57:24 +0200
    Organization: private
    Lines: 35
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <9...@p...pl.invalid>
    References: <6...@g...com>
    <lkfkka$cj5$1@usenet.news.interia.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <9...@p...pl.invalid>
    <g...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-235.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1399633042 26497 5.172.247.235 (9 May 2014 10:57:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 May 2014 10:57:22 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
    X-Comment-To: All
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532473
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Adam,

    Friday, May 9, 2014, 12:31:17 PM, you wrote:

    >>>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
    >>> Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
    >>> z alternatora, a nie z akumulatora.
    >> Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
    >> to pytać. Naprawdę.
    > Ok, czyli są samochody, w których napięcie ładowania (a przez to prąd)
    > spada po załączeniu świateł na wolnych obrotach, tak?

    W znanych mi - w większości.

    > W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator
    > ładuje takim samym napięciem niezależnie od obciążenia i obrotów,
    > myślałem że w każdym samochodzie tak jest.

    Widocznie nie miałeś nigdy ciężko wyładowanego akumulatora. Weź pod
    uwagę, że prąd ładowania zależy także od napięcia wzbudzenia. I jeśli
    cały system ,,wstaje" po ciężkim rozruchu od niskiego napięcia, to na
    wolnych obrotach jest fatalnie. Ale często wystarczy podgazować, żeby
    choć na chwilę podnieść napięcie i już się normalizuje. Wyłączenie
    świateł w takiej sytuacji zdecydowanie pomaga.

    W motocyklu są zazwyczaj magnesy stałe i regulator crow-bar - to
    całkiem inna sytuacja.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: