  • 11. Data: 2012-02-15 13:01:06
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    >Jeśli ktoś szuka niezawodnego aku i pieniądze to nie problem, to polecam
    >firmę Odyssey >http://www.odysseybatteries.com/ Są do dostania w Polsce,
    >ale cena 1000-1500 :/

    Napisane jest, ze zywotnosc 3-10 lat, wiec to sie kompletnie nie kalkuluje.
    Aku do malego auta 55Ah - 1100 zl, zeby to mialo sens to musialby pracowac
    20 lat :)

    sz.

  • 12. Data: 2012-02-15 13:07:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 12:33:32 +0100, Tom napisał(a):
    > Też potwierdzam. Mam dwie sztuki Bosch S5 - jedna działa bez zarzutu
    > czwartą zimę w benzynowcu, druga - trzecią zimę w dieslu. Benzynowiec
    > jeździ praktycznie cały rok na krótkich dystansach w mieście więc nie ma
    > lekko. Akumulator był w nim tylko raz doładowany prostownikiem (rok temu).
    > Diesel jeździ pół na pół trasa - miasto, jeszcze nie musiałem doładowywać
    > aku prostownikiem, Oba odpalają przy największych mrozach, np. takich jak w
    > ostatnich tygodniach.

    a ja mam jakiegos noname, a nie przepraszam "accupower" w dieslu, tez
    jezdzi krotkie dystanse, czasem dluzsze, czasem wcale, tez ma juz 3 lata,
    przezyl awarie alternatora i ciagle zapala w te mrozy, wiec wybacz -
    naprawde nie ma sie czym chwalic. Napisz ponownie za 3 lata ..

    J.

  • 13. Data: 2012-02-15 13:12:34
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Napisane jest, ze zywotnosc 3-10 lat, wiec to sie kompletnie nie
    > kalkuluje.
    > Aku do malego auta 55Ah - 1100 zl, zeby to mialo sens to musialby pracowac
    > 20 lat :)

    Przez moją firmę przelatuje setki akumulatorów miesięcznie.
    Akumulator jest dobry byle... ważył tyle ile powinien. Teraz oszczędza się
    na ołowiu - jeśli mamy dwa akumulatory, jeden waży 25kg i kosztuje 300 zł a
    inny 1500 zł to oba są warte tyle samo... Owszem niby lepsza technologia,
    niby lepsze płyty, niby, niby, jednak wprzypadku pracy w samochodzie to i
    tak zabijają je warunki zewnętrzne i głębokie cykle rozładowania. Podawanie
    trwałości tyczy się prawie zawsze warunków idealnych, temperatura,
    wilgotność, prądy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 14. Data: 2012-02-15 13:15:15
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > przezyl awarie alternatora i ciagle zapala w te mrozy, wiec wybacz -
    > naprawde nie ma sie czym chwalic. Napisz ponownie za 3 lata ..

    I oba te akumulatory a przynajmniej płyty do nich powstały u tego samego
    chińczyka. W kwestii akumulatorów samochodowych mamy coś jak audiofilizm -
    liczy się kolor kabla ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2012-02-15 13:32:55
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    Odyssey właśnie chwali się tym, że odporne są na niskie temp. i głębokie cykle
    rozładowania. Potwierdzone przez użytkowników (nie znajdę teraz linków, bo były
    poukrywane gdzieś po forach jak szukałem dobrego aku). Kupiłem taki parę lat temu (co
    prawda do motocykla) i jestem zadowolony.

    Jarecki

  • 16. Data: 2012-02-15 13:41:19
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jarecki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbuf10...
> [...]
    >linków, bo >były poukrywane gdzieś po forach jak szukałem dobrego aku).
    >Kupiłem taki >parę lat temu (co prawda do motocykla) i jestem zadowolony.

    Istnieją rozwiązania trochę bardziej odporne na długie głębokie
    rozładowanie - stosowane zwykle w jachtach. W firmie testowaliśmy kilka
    rozwiązań i faktycznie są zauważalnie lepsze. Jednak to jest technologia
    profesjonalna/przemysłowe. Osobiście uważam, że w sprawnym samochodzie to
    przerost formy nad treścią. Ciekawe czy chłopcy poradzili sobie z
    zamarzaniem elektrolitu w rozładowanym akumulatorze w niskiej temperaturze?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 17. Data: 2012-02-15 14:40:02
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > a mój S5 po dwóch dobach na mrozie (takim, jak był w zeszłym tygodniu)
    > już 1,9 TDI nie zakręca, niestety... :-(

    Niedawno mój alternator padł w trasie i zrobiłem ponad 70km bez ładowania ze
    światłami bo późny
    wieczór był.
    Na drugi dzień rano przed wyciągnięciem akumulatora do ładowania sprawdziłem napięcie
    na klemach i
    było 11V (standardowo jest 12,6-12,8V) i z ciekawości czy odpali przy -15. 7 sek.
    grzania świec i
    odpalił bez większego zająknienia.

    Dieslami jeżdżę od dawna i mam chopla na punkcie ładowania. Dbam by zawsze było
    wzorcowe zwłaszcza w
    okresie zimowym. A jak się dba to akumulator odwdzięcza sie tym samym i nie ma to
    tamto że auto stoi
    dwie, cztery doby i nie odpala.
    --
    Krzysiek

  • 18. Data: 2012-02-15 14:41:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

> [...]
    na klemach i
    było 11V (standardowo jest 12,6-12,8V) i z ciekawości czy odpali przy -15. 7 sek.

    Dieslami jeżdżę od dawna i mam hopla na punkcie ładowania. Dbam by zawsze było

  • 19. Data: 2012-02-15 15:36:19
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    W dniu środa, 15 lutego 2012, 13:41:19 UTC+1 użytkownik Ukaniu napisał:

    > profesjonalna/przemys?owe. Osobi?cie uwa?am, ?e w sprawnym samochodzie to
    > przerost formy nad tre?ci?. Ciekawe czy ch?opcy poradzili sobie z
    > zamarzaniem elektrolitu w roz?adowanym akumulatorze w niskiej temperaturze?

    Jak ktoś nie dba o akumulator, to może jedynym wyjściem jest właśnie pro-sprzęt? :)
    Co do zamarzania elektrolitu, to nie mam pojęcia jak to wygląda, kojarzę tylko jakąś
    relację użytkownika - z Kanady zdaje się, gdzie pokazywał katowanie tego aku w
    ekstremalnie niskich temp.
    Twórca wątku pytał się o dobre akumulatory, ma teraz alternatywę :)

    Jarecki

  • 20. Data: 2012-02-15 15:40:09
    Od: Tom <t...@s...com>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 13:07:16 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > przezyl awarie alternatora i ciagle zapala w te mrozy, wiec wybacz -
    > naprawde nie ma sie czym chwalic. Napisz ponownie za 3 lata ..

    No to gratuluję. Ja się nie chwalę tylko potwierdzam, że mam podobnie dobre
    doświadczenia z S5 jak przedpiśca. Nic więcej, nic mniej. Wybacz więc ale
    sam będę decydował o czym i kiedy piszę na grupie ;)