  • Data: 2017-04-27 20:11:43
    Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2017 18:57:41 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > To mit, że goto jest z definicji złe i nigdy nie

    Od iluś tam lat programuje w C. Nigdy nie musiałem użyć goto. Nigdy
    nie było sytuacji w której goto pozwoliłoby aby mój program działał
    lepiej lub był bardziej czytelny.

    W Fortranie IV używałem goto. W Snobolu 4 używałem skoków F/S. W
    Asemblerze Motoroli i w Asemblerze Intela używałem skoków, np. BNE i
    JNZ.

    Ale w C, C++, C# nigdy nie musiałem. Więc nie używałem. Bo i po co?

    Dodam: long jump w C. Też nie używam. Bo po prostu nie potrzebuję.

    Zwykle użycie goto jest sygnałem słabej umiejętności programowania.
    To trochę tak jak wtedy gdy ktoś mówiąc, po polsku, co drugie słowo
    wstawia łacińskie słowo określające krzywą. Zwykle nie świadczy to o
    tym że słuchamy matematyka, albo wybitnego literata-poliglotę. Zwykle
    jest to ktoś o niezbyt wysokiej pozycji społecznej i adekwatnej
    inteligencji. Podobnie z goto. Dużo goto w C to po prostu niewiedza o
    mechanizmach sterowania właściwych dla tego języka. Przy tym dużo to
    może być nawet jedno.