    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 13:50:57 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > sześcioma parametrami dowolną liczbę punktów
    > połączonych sztywnymi więzami.

    > To jest zły pomysł. Dlaczego, tłumaczyłem. Ale to wynika

    a mozesz przypomniec dlaczego tw zdaniem?

    to rozwiazanie (czyli 'sprezynki' - sam chyba zreszta
    uzyles tego slowa) wydaje mi sie byc ew bardziej
    'skalowalne' (w sensie ilosci przenoszonych
    mechanizmow przez symulacje) ew tez latwiejsze,
    choc byc moze bardziej prockozerne i mniej 'ostre'

    brylasz sztywna to jak ?, mialbym liczyc moment
    bezwladnosci i przylozone sily przenosic na srodek
    masy i moment obrotowy? - to by bylo duzo roboty
    bo potrzebne sa mi tez wzajemne odzialywania takich
    okladow pikseli (tj w ramach zwiazanych grup (tutaj
    bryl) ale tez i miedz grupami w tym chocby ze sciankami
    ekranu- procz tego ew dochodzi problem statyki - a to chyba
    nie wyniknelo by samo z rownan - widze po swoim prostym
    modelu kulki2d - statyka nie calkiem wynika z praw dynamiki
    (tj czesciowo w jakims sensie - musialbym obbadac sprawe )

    slowem drugie rozwiazanie wydaje mi sie byc rozwiazaniem
    ze spora iloscia roboty gdzie przy pierwszym mozna liczyc
    na latwiejsze wyniki uwazam je tez za bardziej naturalne