  • 101. Data: 2020-04-26 15:50:04
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 15:55, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Czy w USA można sobie wytrzepać dywan, czy jakiś syndykat trzepaczy
    > dywanów wymusił prawo zmuszające do ich wynajęcia.
    >
    > Pytanie wynika z tego, że od czasu wprowadzania różnych dyrektyw
    > unijnych zastanawiam się kiedy zwykłe wytrzepanie dywanu będzie
    > obwarowane spełnieniem jakiejś dyrektywy, co będzie oznaczało
    > konieczność zastosowania jakiejś normy, która z kolei będzie zmuszała do
    > pomiaru ilości emitowanego do atmosfery pyłu (i hałasu) i może
    > wykupienia uprawnień do tych emisji i konieczność przerwania trzepania
    > aby nie przekroczyć wykupionych uprawnień.

    Ty sie śmiej, tam jak wyjedziesz do innego stanu tracisz wszystkie
    uprawnienia, nie wolno ci nic robić, musisz na nowo się zapisać do
    lokalnego.
    Podobnie mają z budynkami, robisz remont i jeżeli coś zrobisz więcej np
    zabudujesz sobie taras czy powiększysz pokój to Jak Ci to inspektor
    znajdzie to nie dostaniesz pozwolenia na mieszkanie, nawet jezeli to
    zrobił poprzedni właściciel a ty taki dom kupiłeś.

    Więc nie ma co narzekać na nasze przepisy budowlane.

    --
    Janusz

  • 102. Data: 2020-04-26 16:10:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 15:42:35 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    dziedziny jest dość ograniczony. Mam czas to sie bawię sam, a gdy czegoś nie wiem to
    pytam, przy okazji dziękuję tu wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
    chce robić bo szykuję się do obserwacji starlinków
    https://www.facebook.com/ZGlowaWGwiazdach/?ref=nf&hc
    _ref=ARR_GwTv8yKCl86hMfduTBlALQH76BFmritQm1W3ctqQRuO
    mGOvpFlQCuPsGQDdpE44

    (mozna posłuchać jak to brzmi obecnie, a udało sie ustawić ze w ogóle daje się
    słuchać)
    > Przecież dobrze słychać, przydzwięk czy szum jeśli jest to minimalny.

    teraz to dobrze słychać bo przeniosłem komputer w poblize wzmacniacza.
    A problemu przesyłu audio po skrętce nie rozwiązałem...

    b.

  • 103. Data: 2020-04-27 07:30:20
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-26 o 15:50, Janusz pisze:

> [...]
    > zrobił poprzedni właściciel a ty taki dom kupiłeś.
    >
    > Więc nie ma co narzekać na nasze przepisy budowlane.

    Krak który mieni się jako oaza wolności i demokracji, a sami stwarzają
    sobie jakieś chore ograniczenia, co nie przeszkadza im w zastrzeleniu
    intruza który wszedł do domu
    Z czego to się bierze z zawiści, zazdrości ?
    Obu UE nie poszła tą drogą i nie próbowała nakazywać co mogę sobie
    zrobić we własnym domu.
    Miałem kiedyś osobiście próbkę reakcji patrolu policji kiedy chciałem
    pokazać paszport i wyciągnąłem rękę z tym paszportem do policjanta.
    Reakcja była taka jak bym miał co najmniej nóż sprężynowy.
    Strasznie zestresowani ludzie

  • 104. Data: 2020-04-27 07:34:57
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-27 o 07:30, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > pokazać paszport i wyciągnąłem rękę z tym paszportem do policjanta.
    > Reakcja była taka jak bym miał co najmniej nóż sprężynowy.
    oczywiście chodziło o KRAJ

  • 105. Data: 2020-04-27 15:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-04-23 o 16:36, Adam pisze:

    >No proszę, a w polish jokes nabijają się z tego ilu Polaków potrzeba
    >do wkręcenia żarówki

    Moze elektryk to Polak, albo pomocnik, co trzyma drabine :-)
    Albo ... swietlowki mieli, nie widzieli jak sie je wymienia, bo to po
    nocy.

    Co by nie mowic, to w Polsce obecnie jakos podobnie, jesli sufit
    wysoko

    Niektorzy sie smieja, ze Amerykanin w domu zarowki sam nie wymienia,
    tylko w wola dozorce.
    Ale ... jak wynajmuje mieszkanie, to z oswietleniem, to oswietlenie ma
    byc, i dozorca jest od wymiany.
    I ma miec stosowna drabine, zarowki, itp.

    I jak sufit wysoko, to sie nie ma co dziwic - krzeslo juz nie
    wystarczy.

    J.

  • 106. Data: 2020-04-27 15:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >głowy.
    >Tylko, że pewnie zawsze znajdą się jakieś łamistrajki :(

    Zalezy jaki stan i czy warto sie tam wystawiac :-)

    Poza tym ... chce ci sie nosic jakies skrzynki ?
    Oni zaniosa, pojdzie w koszty.
    Chyba, ze wlascicielem firmy jestes, a nie pracownikiem :-)

    >Skojarzenie:
    >Czy w USA można sobie wytrzepać dywan, czy jakiś syndykat trzepaczy
    >dywanów wymusił prawo zmuszające do ich wynajęcia.

    Tam w ogole jest rozbudowane prawo lokalne, i kupujac mieszkanie czy
    dom podpisujesz regulamin bloku/osiedla.
    Bardzo szczegolowy.
    A tam moze byc zapisane, ze wolno trzymac tylko jednego psa rasy
    pudel, nie wolno trzepac dywanow, ze trawa musi byc zielona itp.

    I to mi sie akurat podoba, bo potem nie sporow, ze kurzysz i
    halasujesz, albo dzieci nie moga wyjsc na podworko, bo rottweilery
    sasiada biegaja, czy krodyl sasiada kapie sie w twoim basenie.

    I tak mi sie wydaje, ze trzepanie tam niepopularne ... trzepakow chyba
    nie ma ..

> [...]
    >wykupienia uprawnień do tych emisji i konieczność przerwania
    >trzepania aby nie przekroczyć wykupionych uprawnień.

    Bardzo mozliwe.
    A z drugiej strony ... tak lubisz trzepac ?
    Moze po prostu trzeba lepszy odkurzacz ... ale nie wiekszy niz 700W
    :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Carpet_hanger

    Szkopski wynalazek ?

    J.

  • 107. Data: 2020-04-28 12:34:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 15:46, J.F. pisze:

    > I tak mi sie wydaje, ze trzepanie tam niepopularne ... trzepakow chyba
    > nie ma ..

    U nas są, ale trzepanie już chyba też staje się niepopularne.

    > A z drugiej strony ... tak lubisz trzepac ?
    > Moze po prostu trzeba lepszy odkurzacz ... ale nie wiekszy niz 700W :-)

    Nie jestem fanem trzepania. Tylko traktuję to jako przykład czynności
    przyczepianie się do której uznałbym za absurd.
    Z tego co pamiętam to w ciągu ostatnich 25 lat co najmniej raz trzepałem
    dywan - ale to dawno musiało być bo już ledwo pamiętam.

    Te 700W i może wróci zwyczaj trzepania :)

    Z dzieciństwa to pamiętam, że czasem (przed świętami) to trudno było
    upolować wolny trzepak (jeden na dwa 4 piętrowe bloki).
    P.G.

  • 108. Data: 2020-04-28 19:33:58
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-28 12:34, Piotr Gałka wrote:

    > Z dzieciństwa to pamiętam, że czasem (przed świętami) to trudno było
    > upolować wolny trzepak (jeden na dwa 4 piętrowe bloki).
    > P.G.

    Trzepało się na śniegu, wtedy sie nie kurzyło :-)

    W.

  • 109. Data: 2020-04-28 20:14:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 19:33, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Trzepało się na śniegu, wtedy sie nie kurzyło :-)

    U nas porządki z trzepaniem dywanów były przed Świętami Wielkanocnymi.
    P.G.

  • 110. Data: 2020-04-29 08:41:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 20:14:52 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > U nas porządki z trzepaniem dywanów były przed Świętami Wielkanocnymi.

    A co to jest śnieg ? :-)

    J.