  • 21. Data: 2009-04-13 10:50:34
    Temat: Re: banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
    Od: b...@i...pl

    > Problem faktycznie bardzo ciekawy.
    > Monitor przy starcie sie wzbudza, czy tkwi caly czas w stanie uspienia?
    > Zasilanie ma podane z tego samego gniazdka? Uziemienie w gniazdkach jest?
    > Moze cos w biosie tej nowej plyty nie tak..? Kolejnosc kart graficznych?
    > Przywracales defaultowe ustawienia dla bios?

    W uspieniu - nie ma nawet zielonego swiatelka - nie zalacza sie po prostu - nie
    zauwaza ze komputer wstal.
    Zasilanie z tego samego gniazdka. Uziemnienie jest.

    Sprawa jest juz rozwiazana, a Ty jako pierwszy i jedyny prawie wcelowales w
    rozwiazanie :) zaraz wytlumacze na nowej odpowiedzi konczac temat, ktory sie
    zaczal reozjezdzac ;)

    Kuba

  • 22. Data: 2009-04-13 10:55:14
    Od: b...@i...pl

    Witajcie,

    SPRAWA ROZWIAZANA.

    I dla ciekawosci niektorych mowie co bylo nie tak. Klawiatura & blad BIOS.
    Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez
    co komputer w ogole najprawdopodobnie nie wstawal.
    Podlaczenie tej samej klawiatury bez przejsciowki, tylko bezposrednio pod
    gniazdo USB powodowalo ze komputer zaczynal dzialac normalnie.
    Po upgradzie BIOS`u problem zniknal.

    Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo
    zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na
    przejsciowce.
    Ten sam nowy komputer dzialal bez problemu u mnie, poniewaz kolega przynosil go
    do mnie bez klawiatury i wlaczalem go bez klawiatury lub z moja (ja mam PS2),
    wiec problem klawiatura USB na przejsciowce PS2 sie nie pojawial.

    :)

    A dzis kazalem rpzywiesc go calego, tzn monitor, komputer i klawiature i sobie
    to posprawdzalem wszstko.
    Jak widac najprostsze rozwiazania zazwycza sa poprawne :)

    pozdrawiam wszystkich,
    Kuba

  • 23. Data: 2009-04-13 10:59:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomaszek" napisał:

    > Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi
    > powyżej 60 hz.

    No daj spokój, wątkotwórca napisał, cytuję: "Ma z 5-6 lat pewnie". Musiałby
    się pomylić w ocenie jego wieku o jakąś dekadę, żeby trafić na model dla
    którego 60 Hz to szczyt możliwości. Ale jeśli to rzeczywiście jest
    "czternastka" VGA, to szkoda benzyny na wożenie go w te i wewte a problem
    staje się czysto akademicki.
    Tym niemniej IMHO to nie o odświeżanie tu chodzi, zresztą w takim wypadku
    nowszy monitor wyświetliłby "Out of range", a stary zacząłby piszczeć
    cewkami i straszyć latającymi pasami.

    JoteR

  • 24. Data: 2009-04-13 11:13:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.04.2009 12:55, b...@i...pl pisze:
    > Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad, przez

    A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

    > Ten sam monitor jak mowilem dzialal na innym starszym komputerze - bo
    > zwyczajnie tam nei bylo problemu ze zlym rozpoznawaniem klawiatury USB na
    > przejsciowce.

    Ale i tak go należy wymienić. Szkoda oczu -- szczególnie że
    monitory LCD 19" są już i po 500 zł jakieś.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 25. Data: 2009-04-13 11:25:40
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > Sorry, ale to nie ma prawa być wina monitora związana z "32-bitowym
    > koloerm". Po prostu na wejściu nie ma czegoś takiego jak 32-bitowy
    > kolor. Może miałeś jakąś felerną kartę, która w tym trybie generowała
    > zły sygnał.

    Z innym monitorem było wszystko OK.

    > A co to ma wspólnego z głębią koloru?

    Nic. W wątku omawiamy możliwe przyczyny zaistniałej sytuacji. Przecież
    wyraźnie podkreśliłem: "Sprawa odświeżania"

    > W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
    > potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

    Niekoniecznie, zapewniam Cię, że niekoniecznie.Nie jestem w stanie
    powiedzieć jakimi to się rządzi regułami.
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 26. Data: 2009-04-13 11:31:22
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > A klawiatura była *dostarczona* z tą przejściówką?

    To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej
    dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na
    laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka
    współpracuje z 4 na 10 komputerów. Różne konfiguracje, rożne klasy,
    różna jakość podzespołów. Żadnej prawidłowości:(

    Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie
    mieć...

    Oczywiście myszka podłączona bezpośrednio do portu USB działa na każdym,
    który ma tylko port USB;) Nieważne czy 1.x czy 2.x

  • 27. Data: 2009-04-13 12:49:47
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomaszek"
    >Z innym monitorem było wszystko OK.

    A w to nie wątpię.

    >Nic.

    To pisz we właściwym podwątku. Tu przyczepiłem się tylko bezsensowności
    tego 32-bitowego koloru.

    >Niekoniecznie, zapewniam Cię, że niekoniecznie.Nie jestem w stanie
    >powiedzieć jakimi to się rządzi regułami.

    A ja cię zapewniam, że w systemie, w którym zdarzało mi się ustawiać
    rozdzielczości rzędu 983x716 dałbym sobie radę i z ustawieniem
    odświeżania 50Hz.
    A że windows mogłyby sobie nie poradzić, to inna sprawa.

    --
    Kruk@ -\ | Error/flaw/mistake/fault/failure: Thesaurus
    }-> epsilon.eu.org | not found, located, retrieved...

  • 28. Data: 2009-04-13 13:01:04
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?

    w biosie ? :)
    gdzie sie ustawia rozdzielczosc w biosie ? :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 29. Data: 2009-04-13 13:18:23
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <b...@i...pl> napisał:

> [...]
    > Podlaczenie klawiatury USB z przejsciowka do PS2 powodowalo jakis blad,
    > przez co komputer w ogole najprawdopodobnie nie wstawal.

    Ekhm...
    "Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
    Czyli wstawał...

    JoteR

  • 30. Data: 2009-04-13 16:15:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    > SPRAWA ROZWIAZANA.

    [...]

    Krótko mówiąc: fatalnie problem tu nam opisałeś ;P

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania