  • 31. Data: 2009-04-13 19:55:13
    Temat: Re: banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > pala, ale monitor nie reaguje - czarny ekran. Monitor na pewno jest ok, bo
    > stary komputer na tym starym monitorze - dziala.

    czy ten kineskopowy to nie przypadkiem LG Flatron 17'' ? Jeżeli tak to one
    bardzo często jakimś cudem gryzą się z Asusami i komputer nie rusza.
    Ostatnio temat przerabiałem na płycie Asus jakieś 7 lat temu ale wtedy po
    podłączeniu Flatrona do karty graficznej płyta główna krzyczała głosem
    pc-speakera "no cpu installed". Do tej pory nie mam pojęcia co mogło być
    powodem ale z tamtym Flatronem nie szło odpalić tamtego komputera. Z każdym
    innym monitorem komp chodził prawidłowo tak samo tamten Flatron nie obsadzał
    żadnego innego komputera.

  • 32. Data: 2009-04-13 21:32:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JoteR wrote:

    > Próbowałeś podłączać ten kineskopowy monitor do wyjścia cyfrowego
    > przez przejściówkę?

    Po co pisac takie bzdury? Nie da sie podłączyć monitora analogowego do
    cyfrowego wyjscia przez przejsciówkę. Do tego potrzebny byłby całkiem cwany
    KONWERTER (nawet nie wiem czy ktoś to produkuje).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 33. Data: 2009-04-13 22:06:57
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mikolaj Tutak" napisał:

    > Po co pisac takie bzdury?

    Grzeczniej może trochę, co?

    > Nie da sie podłączyć monitora analogowego do cyfrowego wyjscia
    > przez przejsciówkę.

    Do DVI-I w moim Asusie się da, być może Asus wątkotwórcy ma tylko DVI-D i
    wtedy faktycznie się nie da. Ameryki nie odkryłeś.

    JoteR

  • 34. Data: 2009-04-14 15:10:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.04.2009 13:31, Tomaszek pisze:

    > To nie ma wielkiego znaczenia. Mam myszkę Lebtec'a na USB. Była do niej

    Ma. Klawiatura *musi* być przystosowana do pracy dwusyste-
    mowej. Samo dołożenie przejściówki do byle jakiej klawiatury
    USB nie umożliwia pracy na PS/2.

    Są oczywiście "sprytne" przejściówki z własną elektroniką
    tłumaczącą. Ale kosztują więcej i są dosyć duże.

    > dodana przejściówka na PS/2. Na stacjonarnym kompie nie działa, na
    > laptopie działa. Zrobiłem testy i wyszło mi, że przejściówka

    Pamiętaj, że komputery przenośne często nie obsługują portu
    klawiatury "normalnie", za pomocą chipsetu, ale własnym
    specjalizowanym układem zarządzającym.

    > Czy taka przejściówka ma w sobie jakąkolwiek elektronikę? Wydaje się nie
    > mieć...

    Taka, która nie ma, wymaga dwusystemowej klawiatury.

    Jak pisałem wyżej, *są* przejściówki z elektroniką.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 35. Data: 2009-04-14 18:57:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JoteR wrote:

    > Grzeczniej może trochę, co?

    Całkiem grzecznie - bzury to bzdury.

    > Do DVI-I w moim Asusie się da, być może Asus wątkotwórcy ma tylko
    > DVI-D i wtedy faktycznie się nie da. Ameryki nie odkryłeś.

    Przejscióka DVI->DSUB jest do ANALOGOWEGO wyjscia DVI czyli do DVI-A lub
    DVI-I. Do cyfrowego DVI przejsciowka NIE PASUJE.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 36. Data: 2009-04-14 19:35:12
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mikolaj Tutak" napisał:

    > Przejscióka DVI->DSUB jest do ANALOGOWEGO wyjscia DVI czyli do DVI-A

    Przejściówka DVI->DSUB jest również do MIESZANEGO wyjścia DVI, czyli DVI-I.
    A skoro tak lubisz czepiać się słówek: DVI - Digital Visual Interface. Czyli
    po polsku - międzymordzie cyfrowe. Potoczne określenie tego złącza, w
    odróżnieniu od D-SUB - w pełni analogowego (choć kiedyś róznie z tym
    bywało).
    Ale generalnie masz rację, sprawdziłem w dokumentacji, płyta wątkotwórcy ma
    DVI-D, więc przez przejściówkę nie dałoby rady.

    JoteR

  • 37. Data: 2009-04-14 21:18:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JoteR wrote:

    > Przejściówka DVI->DSUB jest również do MIESZANEGO wyjścia DVI, czyli
    > DVI-I.

    Taaa tyle ze kabelki łączą sygnał analogowy do analogowego, nic to z
    cyfrowym nie ma wspólnego.

> [...]
    > Interface. Czyli po polsku - międzymordzie cyfrowe. Potoczne
    > określenie tego złącza, w odróżnieniu od D-SUB - w pełni analogowego

    No to co z tego wynika? Przejsciowka DVI-DSUB nadal nie jest do sygnału
    cyfrowego. Chodzi o to, aby ktos nie pomyslal, ze taka przejsciowka zamieni
    mu cudowny sygnał cyfrowy na analogowy DSUB. Tak sie nie da. Natomiast jesli
    na DVI wyprowadzone są sygnały analogowe to mozna je podpiąć do starego
    monitora z DSUB.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 38. Data: 2009-04-14 21:28:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mikolaj Tutak" napisał:

    > No to co z tego wynika?

    To, że to złącze *nazywa się* cyfrowe, niezależnie od rodzaju sygnału.

    JoteR

  • 39. Data: 2009-04-15 09:06:55
    Od: b...@i...pl

    > Ekhm...
    > "Komputer sobie dzialal na CRT przez parenascie minut."
    > Czyli wstawał...
    >
    > JoteR

    I to jest sprawa, ktorej nie rozwiazalem - nie wiem czemu. Moze czlowiek
    podlaczyl przypadkiem bez przejsciowki, ale mi o tym nie powiedzial ?
    Nie wiem. Zarzeka sie ze byl zawsze z przejsciowka

    Kuba

  • 40. Data: 2009-04-15 14:30:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <b...@i...pl> napisał:

    > I to jest sprawa, ktorej nie rozwiazalem - nie wiem czemu.

    Domyślam się... ;->
    Parę dni przed świętami usiłowałem włączyć jakiegoś starego Durona na równie
    starej Shuttle, który to zestaw działał jeszcze miesiąc temu. Nic, żadne
    prośby, groźby, dopychanie kabli, wymiana pamięci, grafiki i zasilacza nie
    robiły na nim wrażenia, żadnego dźwięku ani obrazu, tylko wiatrak szyderczo
    kręcący łopatkami. Przechodząca obok współpracowniczka, widząc mnie
    gapiącego się ponuro w ciemny ekran, zagadała coś, opierając się przy tym
    wdzięcznie o obudowę stojącego na biurku trupa. I w tym momencie ów zewłok
    BIPNĄŁ. Ot tak, ni z gruchy ni z pietruchy, po czym mrugnął porozumiewawczo
    monitorem i żwawo zaczął odliczać pamięć. I od tej pory działa za każdym
    razem od pierwszego kopa, pomimo szarpania za kable, wyginania płyty i
    podważania kart oraz pamięci. Co równie dziwne, działa klawiatura USB pomimo
    że po resecie CMOS-u stosowna opcja była "Disabled". Cóż, pozostaje zarówno
    ten jak i Twój przypadek zaliczyć do kategorii rzeczy niewyjaśnionych ;-)

    JoteR