  • Data: 2019-10-10 22:28:14
    Temat: Re: bf214
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko skad ... budynek wroclawskiej TVP, inny wysoki budynek
    > w miescie, czy z Zórawiny
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/RTON_%C5%BB%C3%B3rawin
    >
    > A moze tez ze Ślezy ? Dwa nadajniki na jednym maszcie ?
    > anten i nadajnikow tam byla kupa, ale jakos dziwnie mi sie wydaje.
    >
    > A moze ten C02 to byl jakis pilotaz, ktory zostal na lata ...
    > czy jednak podjeto decyzje o przejsciu na wyzsze kanaly ...
    > nowy nadajnik zrobiono, ale stary zostawiono.
    > Nie kazdy mial telewizor z nowym zakresem ...

    Kanał 2 może był i fajny, ale za Bieruta, kiedy rozkręcano telewizję
    w Polsce. Fajny, bo częstotliwość na tyle niska, że łatwa do opanowania.
    Tu zalety się kończą, bo ze względu na odbicia, w mieście transmisja
    wygląda słabo. Więc kiedy się tylko dało, w Warszawie ustanowiono
    drugi nadajnik, na UHF. Obraz zdecydowanie lepszy. Ale ten pierwszy
    trzymano dokąd tylko było można.

    > Ale robota musiala byc zrobiona :-)

    Jako student zarabiałem na takim przestrajaniu. Nawet nie tyle
    odbiorników z zachodu, ale montowanych z części wyrzucanych do
    śmietnika z Zakładach Kasprzaka. Robiono tam wtedy radiomagnetofony
    na zamówienie Grundiga, a przy produkcji powstawało wiele odpadów.
    Przedsiębiorczy ludzie kupowali to w różnych bomisach i starali
    się złożyć do kupy. Ale miało toto zakres CCIR, a na przeróbkę to
    oni byli za ciency. Przynosili do mnie. Za przestrojenie brało
    się wtedy więcej niż dniówka robotnika, a gdy doszedłem do wprawy,
    robota zajmowała mi mniej więcej kwadrans. Czasem kilka dziennie
    takich się trafiło.

    Jarek

    --
    Student żebrak ale pan, często żyje ponad stan,
    ale chociaż wie że żyje, co zarobi to przepije...