  • Data: 2009-01-16 06:54:54
    Temat: Re: cenniki Landschaftow
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 10:00:13 +0100, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Robie zdjecia hobbystycznie, ostatnio dostaje maile z prosba o wycene
    > moich prac krajobrazowych, zzazwyczaj zdjec nie sprzedawalem, z wielu
    > spraw najbardziej nurtujemnie jedna - cena, jaka jest przyzwoita
    > wycena cieszacego oko zdjecia krobrazowego (PLN) ? Zapewne chodzdzi
    > tu o wysokiej rozdzielczosci plik TIFF.

    Niestety w sferze sztuk kwestia cen zależy mocno od wyobraźnii nabywcy.
    Niektórzy chwalą Cię do niebiosa ale jak dojdą do wyceny to zapłacą Ci za
    meteriały. Niektórzy dostrzegający nawet minusy twoich dzieł mogą Ci
    zapłacić dobrą kasę.

    Cokolwiek Ci powien może być i za tanie a jednocześnie za drogie. W
    Wietnamie z tego co zorientowałem się średnie ceny podobnych dzieł wahają
    między 500 usd do 2000 usd. Co ciekawe czasem wyższe ceny powodują, że
    zdjęcia łatwiej się sprzedają.

    ceny dzieł sztuki mocno zależą również od sławy fotografa. Jeśli jesteś
    sławnym fotografem możesz sprzedać zdjęcie tablicy testowej ;-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.