  • 1. Data: 2022-08-30 15:53:06
    Temat: ceny ON
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tak sobie patrze na te ceny i sie zastanawiam ... czemu ON taki drogi,
    w porównaniu do benzyny?

    -te czolgi tak duzo palą?
    -wojsko zapasy buduje?
    -ruska ropa duzo ON zawierala?
    -zaczeli uzywac do ogrzewania i elektrowni zamiast wegla?
    -ludzie prywatni zaczeli oszczedzac paliwo, a transport nie moze?

    Roznie z tymi cenami bywalo, ale tak drastycznie, to chyba nie.

    A moze juz czas na zakup opału na zimę?

    J.

  • 2. Data: 2022-08-30 17:38:25
    Temat: Re: ceny ON
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-30 o 15:53, J.F pisze:
    > Tak sobie patrze na te ceny i sie zastanawiam ... czemu ON taki drogi,
    > w porównaniu do benzyny?
    > A moze juz czas na zakup opału na zimę?

    Pewnie tak. Na razie jeszcze sprzedają bez ograniczeń.
    Ale mam w planie trasę i sprawdzając to i owo dowiedziałem się,
    że na Węgrzech może być problem z zatankowaniem.
    Tylko wybrane stacje (nie wiem na jakich zasadach i czy tylko dla
    obcokrajowców) i tylko do 20 litrów. Więc obawy masz uzasadnione.

  • 3. Data: 2022-08-30 18:11:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 17:38:25 +0200, cef wrote:

    > Pewnie tak.

    Drogi byl z miesiac temu, a o zimie chyba nikt nie myslal :-)
    Potanial, znow podrozal.

> [...]
    > Tylko wybrane stacje (nie wiem na jakich zasadach i czy tylko dla
    > obcokrajowców) i tylko do 20 litrów. Więc obawy masz uzasadnione.

    Wegry chyba maja znizkową cenę ... ale tylko dla swoich.
    I zdaje sie ciagle ciągną rosyjską ropę.

    A poza tym to dieslem mozna je przejechac bez tankowania,
    gorzej, jak jeszcze sąsiedzi sie dołączą.
    Zaraz ... ile teraz w kanistrzze mozna przewiezc przez granice ..
    w zasadzie bez limitu dla osob prywatnych w UE?

    J.

  • 4. Data: 2022-08-30 19:42:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.08.2022 o 15:53, J.F pisze:
    > Tak sobie patrze na te ceny i sie zastanawiam ... czemu ON taki drogi,
    > w porównaniu do benzyny?

    Musisz spojrzeć na marżę u Obajtka i zapytać się, dlaczego mają
    milionkrotny zysk ze sprzedaży i nabitą kabzę :) oraz dlaczego zdobyli
    złote medale w sprzedaży :]

> [...]
    > -ludzie prywatni zaczeli oszczedzac paliwo, a transport nie moze?
    >
    > Roznie z tymi cenami bywalo, ale tak drastycznie, to chyba nie.

    Obajtek ciągle głodny a ty nie masz wyboru i musisz karmić złodzieja :)

    Proste to i sprawiedliwe :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2022-08-31 10:09:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 19:42:16 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Musisz spojrzeć na marżę u Obajtka i zapytać się, dlaczego mają
    > milionkrotny zysk ze sprzedaży i nabitą kabzę :) oraz dlaczego zdobyli
    > złote medale w sprzedaży :]

    Ale co - tylko na ON zarabiali?
    Przyzwoity zysk mial Orlen i w ubieglym roku, a wtedy ON byl tani.

    Orlen reklamy w puszcza, ze marza rafineryjna to tylko kilka %.
    Moze to i prawda, a reszte zarabiaja na hotdogach.

    W tym roku moze byc kolejne zawirowanie - sprzedaja po cenie wysokiej,
    a w koszta wchodza paliwa kupione wczesniej po cenie niskiej.

    > Obajtek ciągle głodny a ty nie masz wyboru i musisz karmić złodzieja :)
    > Proste to i sprawiedliwe :]

    IMO - nie calkiem tak, ale konkurencja sie faktycznie zlikwidowała.
    Pozostaje nam liczyc na Shella czy BP, ze sciągną swoje paliwa, w
    razie nadmiernej roznicy.
    Tylko oni pewnie wynegocjuja dobry upust w Orlenie, i marza
    rafineryjna bedzie niska, a cena detaliczna wysoka :-)

    Aha - rafineria gdanska jakos na wlasnym rozrachunku, ma udzialowca
    mniejszosciowego. Ale pewnie tez nie ma nic przeciw wysokim marĹźom :-(

    J.

  • 6. Data: 2022-08-31 16:48:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.08.2022 o 10:09, J.F pisze:

    > Ale co - tylko na ON zarabiali?
    > Przyzwoity zysk mial Orlen i w ubieglym roku, a wtedy ON byl tani.
    >
    > Orlen reklamy w puszcza, ze marza rafineryjna to tylko kilka %.
    > Moze to i prawda, a reszte zarabiaja na hotdogach.

    Masz PaPkę z mózgu wybitą przez TVPiS :] I napierdalasz same brednie.
    Wykres nie kłamie:

    /ciach brednie/

    Tu masz obrazek, może zrozumiesz.
    https://images89.fotosik.pl/611/09f334b3dec0f923gen.
    jpg

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2022-09-04 06:31:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.08.2022 17:38, cef wrote:
    [...]
    > że na Węgrzech może być problem z zatankowaniem.
    > Tylko wybrane stacje (nie wiem na jakich zasadach i czy tylko dla
    > obcokrajowców) i tylko do 20 litrów. Więc obawy masz uzasadnione.
    A to jest jeszcze aktualne? Przed wyborami dobry Orban utrzymywał niskie
    ceny paliw (i były ograniczenia dla obcokrajowców), a tuż po wyborach
    ceny wróciły do normy. Wróbelki ćwierkają, że Jarosław Dobry u nas przed
    wyborami może zrobić coś takiego. :-D

  • 8. Data: 2022-09-04 10:11:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-04 o 06:31, JDX pisze:
> [...]

    > ceny paliw (i były ograniczenia dla obcokrajowców), a tuż po wyborach
    > ceny wróciły do normy. Wróbelki ćwierkają, że Jarosław Dobry u nas przed

    Aktualne. Wybory na Węgrzech były na wiosnę.
    Opisane problemy są z sierpnia.

  • 9. Data: 2022-09-05 22:28:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-08-30 o 15:53, J.F pisze:

    > Tak sobie patrze na te ceny i sie zastanawiam ... czemu ON taki drogi,
    > w porównaniu do benzyny?

    Już odpowiadam - temu, że przy takich cenach ludzie cały czas kupują.
    Więc dlaczego nie ustawić ceny jeszcze wyżej?
    Tak to się +/- odbywa w tzw. kapitalizmie. Sprzedający stale podnosi
    cenę i sprawdza, czy kupujący nadal kupują. Jeżeli kupują, to podnosi o
    kolejny szczebelek wyżej. Nie ma tu ograniczeń. Poza tym, że aż cena
    osiąga poziom, przy którym nie udaje się sprzedać odpowiedniej ilości
    paliwa i fabryka zaczyna produkować do magazynu. Gdy magazyny się
    wypełnią, wtedy dopiero jest motywacja do obniżenia ceny.

  • 10. Data: 2022-09-05 23:26:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Masz PaPkę z mózgu wybitą przez TVPiS :] I napierdalasz same brednie.
> [...]

    to nie pełna prawda
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fo58PXQZtFT8Rijt
    XaPY2JMGBf48OV
    Z grubsza naniosłem cenę za dolara. Problem polega na tym, że jak tylko
    pis doszło do władzy to nasza waluta zaczęła tracić na wartości:
    wg google od maja do września 2014 płaciliśmy 3.04-3.22 (przypomnę,że
    ukraina już wtedy była w stanie wojny).

    potem cena rośnie do stycznia 2017 (jakies 4.10-4.20)
    Korekta do 3.43 i potem już rajd w górę

    Za donka pln się umacniało i to całkiem mocno (aż za mocno) dzięki UE.
    Potem gwałtowny skok z 2.20 na 3.70 w kilka miesięcy.
    Nie wszystko wina PISu, ale nikt normalny nie postrzega nas już jako
    dobrego i bezpiecznego miejsca na lokowanie kapitału. Podejrzewam, że
    waluta się wzmocni dopiero po zmianie władzy u nas....

    Nie zmienia to faktu, że cany paliwa spokojnie mogłyby być niższe w
    Polsce. Spadną przed najbliższymi wyborami. Im bardziej teraz podkręcona
    będzie cena i z im wyższego pułapu będzie potem "tanieć" tym bardziej
    pis będzie cacy.
    Podkręcić zyski teraz by było z czego schodzić przed wyborami