  • Data: 2011-11-22 11:52:26
    Temat: Re: [ciekawostka] Ceny paliw w Polszy
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-22 12:19, marider pisze:

    > A gdzie ja tak napisalem? :)

    No to skad wziac kase na starzejace sie spoleczenstwo ?

    > Dalem tylko info ze w Egipcie za 6l paliwa placi sie $1 USD. Jeden (to
    > cena lepsza nawet niz w USA).

    W Iranie 0,05USD, w PRL tez bylo malutko (w dolarach).

    > Chyba sam w to nie wierzysz? :)

    Niezle zarabiasz, jestes zaradny - dlaczego mialoby Ci sie nie udac!

    > Informacja o stanie konta ubezpieczonego w Zak1adzie Ubezpieczen
    > spolecznych:

    ta kase wydano na pokrycie zobowiazan wobec dzisiejszych emerytow,
    ich pieniedzy juz nie ma - zostaly tylko zobowiazania wobec nich.
    Co bys chcial z nimi zrobic ?
    Obecnie spoleczenstwo sie starzeje - coraz mniej pracuje na coraz
    wiecej. Albo trzeba podniesc wiek emerytalny, albo podniesc skladki.
    No chyba ze masz inny plan.

    > Dla mnie to jakis MEGA zart jest :)))))))))))))

    Nie stac lekarza zeby sobie oplacac skladki w szusmym filarze (prywatnie) ?

    > Pytanie gdzie sie podzieje reszta z tego zebranego I filaru
    > i kto na niej skorzysta? :)).

    Ten zebrany kapital to masz tylko na papierku.

    > A teraz Ci powiem drogi kolego ze $300 w USA bierze byle jaki "family
    > dr" czyli rodzinny za pare godzin pracy bez przemeczania sie i 36h
    > dyzurach zeby podbic pensje. Juz ja widze mine polskich lekarzy ktorzy
    > wyjechali, tam z bolem zrobili nostryfikacje (co latwe wcale nie jest),
    > troche popracowali w klinikach czy prywatnych gabinetach i wracaja do Pl
    > na zasluzona "dostatnia" emeryture... ZUS to tez temat rzeka (wystarczy
    > poczytac o kolejnych "reformach" systemu).

    Zaraz, zaraz. Jedziesz tam i tam pracujesz to tam dostajesz emeryturke.
    Zgadza sie ? No to amerykanska jest chyba wypasiona i stac Cie na
    pomieszkiwanie w luksusowych hotelach w cieplych krajach od 60 r zycia?

    > PS: niby jest "wolnosc slowa" gwarantowana przez Konstytucje RP.

    Obecnie jest mediokracja.

    pozdr
    newrom
    --