  • Data: 2010-10-15 14:04:14
    Temat: Re: co to jest smar armatni?
    Od: Adampio <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-15 13:10, J.F. pisze:
    > Skoro google tego nie znajduje, to tego nie ma :-)
    :-))
    Już wiem. To się w Polszcze nazywa smar działowy! Okazało się że znam
    kogoś kto zna emerytowanego pułkownika WP - bywszego szefa uzbrojenia i
    on też o armatnim nie słyszał a o działowym to i owszem :-)

    > Tektyl ci nie odpowiada ? Bitex tez nie ? "Baranek" ?
    Tektyl to chyba taki droższy (lepsiejszy?) Fluidol? Wosk + inhibitory +
    rozpuszczalnik żeby się dało pryskać na zimno.
    Bitex i baranek to tylko z zewnątrz i chroni tylko przed mechanicznym
    uszkodzeniem (kamyki strzelajace spod opon). Branek odłażący płatami od
    blachy już widziałem =:-0

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmoline
    Z tego wynika że to wazelina techniczna, działająca samą adhezją.