  • 1. Data: 2010-10-15 10:02:44
    Temat: co to jest smar armatni?
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Pytam Szanownych Kolegow bo na moim komputrze Wujek Gugiel sie leni :-(
    Oczywiście wiem _do_czego_ jest smar armatni i _po_co_ się go stosuje
    ale nie mogę wyguglać co to chemicznie jest.
    W jednym miejscu znalazłem sugestie, z której może wynikać że to to samo
    co wazelina techniczna.

    Oczywiście nie mam do zakonserwowani żadnego działa tylko szukam czegoś
    skuteczniejszego do profili zamkniętych od Fluidolu. Chodzi mi o coś co
    będzie stale mokre, może sobie smierdzieć, a nawet wyciekać podczas
    upałów. Ważne żeby nie dopuszczało do dalszego działania rudej.
    Obserwowany przeze mnie Fluidol dosc szybko wysycha, a potem to nawet
    pęka jak go jest za grubo :-(

    Na ruskim forum UAZ-a "poswietowano" mi mieszankę smaru armatniego,
    oleju przekładniowego i benzyny co do mnie znacznie bardzie przemawia od
    wosku z rozpuszczalnikiem.

    Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni i gdzie się
    go _kupuje_?

    PZDR

    P.

  • 2. Data: 2010-10-15 11:10:44
    Temat: Re: co to jest smar armatni?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w
> [...]
    > nawet wyciekać podczas upałów. Czyli wracajac do adremu: co to
    > jest rzeczony smar armatni i gdzie się go _kupuje_?

    Skoro google tego nie znajduje, to tego nie ma :-)
    Mozna jeszcze poszukac na allegro, ale google tam tez penetruje.

    Tektyl ci nie odpowiada ? Bitex tez nie ? "Baranek" ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmoline

    J.

  • 3. Data: 2010-10-15 12:27:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpuszczalnikiem.
    >
    > Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni i gdzie się go

    Znjomy za komuny przynosił z wojska coś co nazywał "smar na gorąco" Było to
    na pewno ruskie. Po rozgrzaniu tsawało się płynne i służywło przede wszstkim
    do konserwacji profili zamkniętych w samochodach.Po wystygnięciu miało
    konsystencję miękkiego masła.

  • 4. Data: 2010-10-15 12:46:32
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-10-15 12:02, Adampio pisze:

    > Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni i gdzie się
    > go _kupuje_?

    On nie jest do kupienia, tylko do załatwienia :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-10-15 13:26:09
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 14:27, Jackare pisze:
    > Znjomy za komuny przynosił z wojska coś co nazywał "smar na gorąco" Było
    > to na pewno ruskie. Po rozgrzaniu stawało się płynne i służyło przede
    > wszystkim do konserwacji profili zamkniętych w samochodach.Po
    > wystygnięciu miało konsystencję miękkiego masła.

    Ooo, tego chyba właśnie szukam! ;-)
    Na www.uazbuka.ru (forum) poradzono mi: "??????+??????????????+????????
    ????+??????" - podgrzać i wtryskiwać

  • 6. Data: 2010-10-15 13:37:40
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Według infrmacji z poniższej strony smar armatni, to wazelina techniczna.
    Jeżeli tak to w sklepie motoryzacyjnym czy metalowym jest do kupienia.
    http://spintech.pl/zobacz,43650.html
    PP

  • 7. Data: 2010-10-15 14:04:14
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 13:10, J.F. pisze:
    > Skoro google tego nie znajduje, to tego nie ma :-)
    :-))
    Już wiem. To się w Polszcze nazywa smar działowy! Okazało się że znam
    kogoś kto zna emerytowanego pułkownika WP - bywszego szefa uzbrojenia i
    on też o armatnim nie słyszał a o działowym to i owszem :-)

    > Tektyl ci nie odpowiada ? Bitex tez nie ? "Baranek" ?
    Tektyl to chyba taki droższy (lepsiejszy?) Fluidol? Wosk + inhibitory +
    rozpuszczalnik żeby się dało pryskać na zimno.
    Bitex i baranek to tylko z zewnątrz i chroni tylko przed mechanicznym
    uszkodzeniem (kamyki strzelajace spod opon). Branek odłażący płatami od
    blachy już widziałem =:-0

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmoline
    Z tego wynika że to wazelina techniczna, działająca samą adhezją.

  • 8. Data: 2010-10-15 17:30:07
    Od: k...@p...onet.pl

    > Ooo, tego chyba właśnie szukam! ;-)
    > Na www.uazbuka.ru (forum) poradzono mi:
    "нигрол+трансмиссионка+пушоŃ
    ‡Đ˝ĐžĐľ
    > сало+бензин" - podgrzać i wtryskiwać

    Mój znajomy w swoim autku stosuje jako środek zabezpieczający przed korozją smar do
    lin
    dźwigowych. Jest bardzo zadowolony z rezultatów. Nie odpada, nie wysycha, nie
    wycieka.
    Może te adresy pomogą wybrać coś wóaśiwego dla Kolegi.
    http://www.elaskon.pl/liny.php
    http://www.yellowpages.pl/internet-site/http://linys
    talowe.net/linystalowe/2010/06/rodzaje-smarow-do-lin
    -stalowych/
    Jaki on stosuje nie wiem, bo nie zdradza sposobu pozyskania :-D
    Pozdrawiam,
    W.Kr.

  • 9. Data: 2010-10-15 18:49:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010 16:04:14 +0200, Adampio wrote:
    >Tektyl to chyba taki droższy (lepsiejszy?) Fluidol? Wosk + inhibitory +

    Niewatpliwie woskowaty. Ale uzywany do celu zabezpieczania - moze
    dobry ?

    >Bitex i baranek to tylko z zewnątrz i chroni tylko przed mechanicznym
    >uszkodzeniem (kamyki strzelajace spod opon). Branek odłażący płatami od
    >blachy już widziałem =:-0

    Bo to trzeba dobrej podkladowki :-)

    >Z tego wynika że to wazelina techniczna, działająca samą adhezją.

    Nie widzialem :-) ale mam wrazenie ze cos bardziej twardego.

    J.

  • 10. Data: 2010-10-15 19:28:34
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 12:02, Adampio pisze:

    > Czyli wracajac do adremu: co to jest rzeczony smar armatni

    -> pl.misc.militaria

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem