    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 20 Mar 2017 07:55:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 19:50:46 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Jeśli jako "Pokolenie Jaruzela" czujecie się poszkodowani, gorsi, głupsi,
    > czy coś, to bardzo mi przykro.

    Brawo, co za strzał!

    > To był podły czas, mogę to potwierdzić.
    > Ci co go przeżyli, za personifikację całego zła biorą najczęściej samego
    > Jaruzelskiego, choć niektóry bardziej dał się we znaki jakiś minister,
    > czy lokalny kacyk -- i jego później wspominają jako głównego krzywdziciela.
    > Ja mam jeszcze inny pogląd, ale nie czas teraz ani miejsce, by go rozwijać.

    Uspokój się jednak. Jaruzelski nic mnie nie obchodzi. Żal mam nie do niego, a do
    Polski. Tej która stała i dzielnie rzucała, ale tak naprawdę to nie wiedziała czego
    chce. Do dzisiaj nie wie. Popatrz na to co sam piszesz: A czy więcej godzin tego, a
    czy siamtego. Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
    bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język Polski i historia
    to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich
    zsynchronizować tak żeby kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
    Zresztą matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak się
    rozwijała. Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju naszej cywilizacji, a
    coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian inne okresy historyczne, inne idee,
    inne procesy, wymieszane tak jak się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle
    jest w szkole uczona kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
    Jak te dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy wzięte
    kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć? Mają na pamięć się
    nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie zapamiętać? Jak to jest że w Polsce
    nikt nie potrafi wymyślić spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy
    następne jak samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.

    > Aż tu nagle się okazuje, że winnym klątwy wiszącej nad całum krajem i
    > przechodzącej z pokolenia na pokolenie jest Mickiewicz Adam!

    No weźże Ty ostygnij wreszcie z tym Mickiewiczem. Nie chodzi o niego, tylko o sposób
    budowania programu. Nauczcie się wiersza na pamięć, a po co on go w ogóle napisał, to
    się nie interesujcie. To jest prawdziwy problem, a że Mickiewicz się akurat nawinął,
    to i poleciał na drugą stronę barykady. Słaby kaliber, ale zważ kto strzelał: Pezda
    to nie jest szczyt dziennikarstwa. Nie podniecaj się tym co ona mówi, tylko co
    Zalewska jej odpowiada.