-
X-Received: by 10.157.61.131 with SMTP id l3mr2608132otc.1.1490021719179; Mon, 20 Mar
2017 07:55:19 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.61.131 with SMTP id l3mr2608132otc.1.1490021719179; Mon, 20 Mar
2017 07:55:19 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!w124no4427
92itb.0!news-out.google.com!m191ni4443itc.0!nntp.google.com!w124no442781itb.0!p
ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 20 Mar 2017 07:55:18 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.159.156.78;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.159.156.78
References: <d...@g...com>
<oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Mon, 20 Mar 2017 14:55:19 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38053
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 19:50:46 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:
> Pan Konrad Anikiel napisał:
>
> >>>> jakie mogą być alternatywy?
> >>>
> >>> Żadne. Obecnie młode pokolenie zamiast matematyki, technologii,
> >>> metriałoznawstwa, fizyki czy chemii będzie miało więcej Mickiewicza.
> >>> Zapowiedziala to Więlka Reformatorka. Innymi slowy bedziemy narodem
> >>> konsumujących a nie innowacyjnym. Jesli nie bedzie przedmiotów ścisłych
> >>> w szkołach to nic w dużej skali nie osiągniemy. Jakies pojedyncze
> >>> startupy, ale nie ma skąd wziąć inżyniera do fabryki innej niż
> >>> dokręcanie śrubek w samochodach. A takie "fabryki" już mamy.
> >>
> >> Ja miałem całkiem sporo Mickiewicza. Nie zaszkodziło mi to.
> >
> > W rządzie Jaruzelskiego Wojciecha ministrem był niejaki Faron Bolesław.
> > Ten to dopiero nas wszystkich nauczył! Owszem, mi zaszkodziło.
> > Całej Polsce zaszkodziło. Zaszkodziło tak, że jak dziś tamto faronowe
> > pokolenie posyła swoje dzieci do szkoły, to nikt nie widzi jawnej kpiny
> > w tym co mówi Zalewska. Te brednie padają na bardzo podatny grunt, nikt
> > nie widzi problemu w programie nauczania. Większości Polaków likwidacja
> > gimnazjów wydaje się być jedynym problemem dzisiaj. Cóż tu się dziwić,
> > na Mickiewiczu uczeni, przecież to nie szkodzi...
>
> Jeśli jako "Pokolenie Jaruzela" czujecie się poszkodowani, gorsi, głupsi,
> czy coś, to bardzo mi przykro.
Brawo, co za strzał!
> To był podły czas, mogę to potwierdzić.
> Ci co go przeżyli, za personifikację całego zła biorą najczęściej samego
> Jaruzelskiego, choć niektóry bardziej dał się we znaki jakiś minister,
> czy lokalny kacyk -- i jego później wspominają jako głównego krzywdziciela.
> Ja mam jeszcze inny pogląd, ale nie czas teraz ani miejsce, by go rozwijać.
Uspokój się jednak. Jaruzelski nic mnie nie obchodzi. Żal mam nie do niego, a do
Polski. Tej która stała i dzielnie rzucała, ale tak naprawdę to nie wiedziała czego
chce. Do dzisiaj nie wie. Popatrz na to co sam piszesz: A czy więcej godzin tego, a
czy siamtego. Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język Polski i historia
to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich
zsynchronizować tak żeby kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
Zresztą matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak się
rozwijała. Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju naszej cywilizacji, a
coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian inne okresy historyczne, inne idee,
inne procesy, wymieszane tak jak się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle
jest w szkole uczona kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
Jak te dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy wzięte
kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć? Mają na pamięć się
nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie zapamiętać? Jak to jest że w Polsce
nikt nie potrafi wymyślić spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy
następne jak samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
> Aż tu nagle się okazuje, że winnym klątwy wiszącej nad całum krajem i
> przechodzącej z pokolenia na pokolenie jest Mickiewicz Adam!
No weźże Ty ostygnij wreszcie z tym Mickiewiczem. Nie chodzi o niego, tylko o sposób
budowania programu. Nauczcie się wiersza na pamięć, a po co on go w ogóle napisał, to
się nie interesujcie. To jest prawdziwy problem, a że Mickiewicz się akurat nawinął,
to i poleciał na drugą stronę barykady. Słaby kaliber, ale zważ kto strzelał: Pezda
to nie jest szczyt dziennikarstwa. Nie podniecaj się tym co ona mówi, tylko co
Zalewska jej odpowiada.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.17 20:41 Sebastian Biały
- 20.03.17 20:48 Sebastian Biały
- 20.03.17 20:52 WM
- 20.03.17 22:27 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:30 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:31 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 22:36 Jarosław Sokołowski
- 20.03.17 23:45 Sebastian Biały
- 21.03.17 01:22 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 05:49 Konrad Anikiel
- 21.03.17 06:01 Konrad Anikiel
- 21.03.17 11:38 J.F.
- 21.03.17 11:50 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 11:51 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 12:57 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- 2024-05-20 Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- 2024-05-20 Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- 2024-05-20 Opole => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-20 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-20 Warszawa => Java Engineer <=
- 2024-05-20 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-20 Zielona Góra => Engineer R&D Mechanic <=
- 2024-05-20 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-20 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-05-20 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-20 Kraków => Programista .Net - Senior <=
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami