    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: czas zmienić profesję
    Date: Fri, 18 Jul 2014 23:15:57 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > [...]
    >
    > Fajna bajeczka, ale jesli to firma wydaje 10 mln, to mysle ze
    > dyrektorzy tam wiedza jaka to jest kwota. nie znaja sie na reaktorach
    > czy komputerach, decyzje podejma w ciemno, ale na kwotach ktorymi
    > firma operuje codziennnie, to sie znaja.

    C.N. Parkinson pisał to ponad pół wieku temu, wtedy dyrektorzy
    i prezesi nie zarabiali jeszcze po kilka milionów. Operować
    takimi sumami w tabelkach, a wiedzieć co to jest za kwota, to
    całkiem co innego. Oni nie wiedzieli. Tak jak nie wiedzieli co
    to jest reaktor (czterech z jedenastu nie wiedziało, w tym
    przewodniczący), dodatkowo trzech nie wiedziało do czego służy.
    A tylko dwóch miało pojęcie, ile takie coś powinno kosztować, tak
    z grubsza. "Jednym z nich jest Mr Isaacson, drugim Mr Brickworth.
    Każdy z nich może coś na ten temat powiedzieć. Przypuśćmy, że
    Mr Isaacson mówi pierwszy.

    Mr Isaacson: No cóż, panie przewodniczący, ja wolałbym mieć nieco
    zaufania do naszych przedsiębiorców i do konsultanta. Gdybyśmy
    przede wszystkim zwrócili się do profesora Levi i gdybyśmy zawarli
    kontrakt z panem Davidem i Goliatem, byłbym pewniejszy tego całego
    planu. Pan Lyon-Daniels nie zabierałby nam czasu denerwującymi
    przypuszczeniami na temat zwłoki w ukończeniu prac, a dr Mojżesz
    Bullrush powiedziałby nam definitywnie, czy palowanie będzie potrzebne
    czy nie.

    Przewodniczący: Jestem pewien, że wszyscy umiemy ocenić troskę pana
    Isaacsona o wykonanie tej pracy w możliwie najlepszy sposób. Ale
    zdaje mi się, że jest już trochę za późno na to, żeby powoływać
    nowych doradców technicznych. Przyznaję, że zasadniczy kontrakt
    musi jeszcze zostać podpisany, ale wydaliśmy już bardzo poważne
    sumy. Jeśli odrzucimy porady, za które już zapłaciliśmy, będziemy
    musieli zapłacić drugie tyle. (Inni członkowie mruczą potakująco).

    Mr Isaacson: Chciałbym, żeby moje uwagi zostały zaprotokołowane.

    Przewodniczący: Oczywiście. Zapewne Mr Brickworth ma w tej sprawie
    coś do powiedzenia?

    Otóż Mr Brickworth jest tutaj bodaj jedynym człowiekiem, który wie,
    o czym mówi. Wiele miałby do powiedzenia. Nie ma zaufania do okrągłej
    sumy 10.000.000 funtów. Dlaczego to ma kosztować właśnie tyle? Dlaczego
    musi się burzyć stary budynek, żeby zrobić miejsce na nowy fundament?
    Dlaczego tak wielką sumę przeznaczono na "nieprzewidziane wydatki"?
    I kto to w ogóle jest ten McHeap? Czy to ten sam, którego w zeszłym
    roku skarżyło Towarzystwo Naftowe "Trickle and Driedup"? Ale Brickworth
    nie wie, od czego zacząć. Jeśli zacznie mówić o odbitce planu, inni
    członkowie komisji nie potrafią jej odczytać. Musiałby zacząć od
    wyjaśnienia, czym w ogóle jest reaktor, a nikt nie chciałby się
    przyznać, że tego nie wie. Lepiej nic nie mówić."

    > Co innego jesli to posiedzenie rady miejskiej albo sejmu ...

    Proszę mi wierzyć, rady miejskie i rady nadzorcze działają według
    tych samych prawideł. Próbowałem jednego i drugiego.

    Jarek

    --
    -- Przychodzenie do synagogi bez nakrycia głowy jest tak
    samo ciężkim grzechem, jak códzołóstwo.