  • 31. Data: 2019-01-03 10:13:08
    Temat: Re: czy czeste ładowania akumulatora go zniszczy ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-01-02 14:59, Irokez wrote:

    >A to jakiś próg działania akumulatora?

    Dla wielu tak :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-01-03 10:20:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 03 Jan 2019 10:07:27 +0100, karol wrote:
    > odpiałem klemy, naładuje aku do konca sprawdze, napiecie jakie ma i
    > sprawdze rano ew po 2 dniach

    Jak już klema zdjęta (wystarczy jedna), to wepnij szeregowo na minutę
    jakikolwiek tani multimetr w trybie pomiaru prądu. I podaj wynik.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-01-03 10:23:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 03 Jan 2019 10:12:14 +0100, J.F. wrote:
    > Ogolnie nic, ale radio sie pewnie rozprogramuje, kod byc moze trzeba
    > bedzie wprowadzic, alarm z kluczykiem ponownie sparowac itd.

    Ew. kalkulator pokładowy może zapomnieć czego się nauczył i będzie
    potrzebował uczyć się ponownie. Tj. potencjalnie trochę wyższe spalanie
    przez najbliższe 50km i/lub pomijalnie mniejsza moc.

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-01-03 10:51:01
    Od: karol <k...@g...com>

    > Jak już klema zdjęta (wystarczy jedna), to wepnij szeregowo na minutę
    > jakikolwiek tani multimetr w trybie pomiaru prądu. I podaj wynik.
    >
    > Mateusz

    hmm ale jak szeregowo ?:) jak mam ustawic multimetr, klemy zdjete

  • 35. Data: 2019-01-03 11:25:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 03 Jan 2019 10:51:01 +0100, karol wrote:

    > hmm ale jak szeregowo ?:) jak mam ustawic multimetr, klemy zdjete

    0. upewnić się, że samochód jest wyłączony (stacyjka off)
    1. zdjąć klemę masy (klemę "plusową" zostawić wpiętą)
    2. ustawić miernik w tryb pomiaru największego prądu (z reguły 5 lub 10A)
    3. końcówkę "COM" miernika podłączyć pod klemę minusową aku
    4. drugą końcówkę miernika podłączyć pod odłączony przewód (ten zdjęty z
    klemy)

    Na wyświetlaczu pokaże się jakaś wartość. Jeśli wartość przekracza 1A
    przez kilka sekund, odłączyć* i przerwać test. Jeśli mniej (powinno być
    dużo mniej), to odczekać kilka minut, aż zejdzie do swojego minimalnego
    poziomu. Wynik zanotować.

    Obrazek pomocniczy:
    https://imgpile.com/images/1wOhsE.jpg

    Oczywiście podczas testu pod żadnym pozorem nie należy próbować
    uruchamiać jakichkolwiek odbiorników prądu (świateł, radia...) ani tym
    bardziej odpalać samochodu - skutkowałoby to spaleniem albo miernika,
    albo - w najlepszym razie - jego bezpiecznika.

    *Gdyby okazało się, że samochód po podpięciu miernika ciągnie duży prąd
    (powyżej 1A), to operację powtórzyć, ale tym razem z dodanym równoległym
    bocznikującym drutem (po kilku sekundach bocznik zdjąć). To w razie gdyby
    w samochodzie było coś, co uruchamia się razem z pojawieniem się napięcia
    w instalacji i po chwili się wyłącza.

    Mateusz

  • 36. Data: 2019-01-03 11:33:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-03 o 10:51, karol pisze:

    > hmm ale jak szeregowo ?:) jak mam ustawic multimetr, klemy zdjete
    https://cdn.intercars.eu/files/7/6/1/6/7616.jpg?v=20
    16-06-06

    http://4.bp.blogspot.com/-XRho6fh4uu0/UPVd8oY1FbI/AA
    AAAAAAACk/ke8Vhn6dVC8/s1600/IMG_20130115_140213.jpg

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 37. Data: 2019-01-03 11:53:19
    Od: karol <k...@g...com>

    W dniu 2019-01-03 o 11:33, LordBluzg(R) pisze:

    > https://cdn.intercars.eu/files/7/6/1/6/7616.jpg?v=20
    16-06-06

    > http://4.bp.blogspot.com/-XRho6fh4uu0/UPVd8oY1FbI/AA
    AAAAAAACk/ke8Vhn6dVC8/s1600/IMG_20130115_140213.jpg

    Wyskakuje 0,28

  • 38. Data: 2019-01-03 12:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
    16-06-06
    AAAAAAACk/ke8Vhn6dVC8/s1600/IMG_20130115_140213.jpg

    >Wyskakuje 0,28

    No i pewnie zle wyskakuje, bo 0.28 A to by bylo 6Ah/dobe - czyli aku
    wydojony w pare dni.

    -oswietlenie w srodku auta wylaczone ?
    -radio wylaczone ?

    -poczekaj troche, moze faktycznie telefon sie loguje do sieci i za
    pare minut spadnie.

    A moze faktycznie tyle ciagnie, i masz odpowiedz czemu trzeba co
    chwile ładować ... ale za duzo ciagnie.

    J.

  • 39. Data: 2019-01-03 12:10:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-03 o 11:53, karol pisze:

    16-06-06

    AAAAAAACk/ke8Vhn6dVC8/s1600/IMG_20130115_140213.jpg

    > Wyskakuje 0,28

    No to teraz czas na bezpieczniki. Pozostaw to podłączenie miernika i
    zacznij wyskubywać bezpieczniki aż wskazanie spadnie. Potem podaj jaki
    to był bezpiecznik i moze ustali się, co Ci wyżera tyle prądu :)

  • 40. Data: 2019-01-03 12:18:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 12:10:44 UTC+1 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

    > No to teraz czas na bezpieczniki. Pozostaw to podłączenie miernika i
    > zacznij wyskubywać bezpieczniki aż wskazanie spadnie.

    Tylko przed wydłubaniem drugiego włóż najpierw na swoje miejsce ten wydłubany
    pierwszy.
    > Potem podaj jaki
    > to był bezpiecznik i moze ustali się, co Ci wyżera tyle prądu :)

    Zacznij od bezpiecznika nr 8