  • 1. Data: 2019-01-01 14:16:05
    Temat: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Nabyłem jako drugi pojazd używanego VW FOX 2011 1.2 40KW 55KM

    W mieście spalanie wyszło mi 8.5
    Pojechałem na autostradę, zrobiłem trasę 300km (110-120km/h) i spalanie
    wyszło mi 7.25

    Wszystko liczone ręcznie tankowanie pod korek/przebieg/ilość paliwa.

    Czy ten gofnopojazd ma tyle palić???

    Narzekałem że moja podstawowa CORSA (nówka) 1.4 75KM pali na tych samych
    trasach 6.25 - 7.5 ale corsa przy foxie to limuzyna...

  • 2. Data: 2019-01-01 18:45:31
    Temat: Re: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 14:16:05 +0100, Peter napisał(a):

    > Czy ten gofnopojazd ma tyle palić???

    A ile twoim zdaniem powinien? :) Benzyniaki tak palą. Jak cię boli to
    kup dizla. Mój pali 5 czy to po okolicy czy po autobanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-01-01 19:01:55
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > A ile twoim zdaniem powinien? :) Benzyniaki tak palą. Jak cię boli to
    > kup dizla. Mój pali 5 czy to po okolicy czy po autobanie.

    hmm kierowałem się np:
    https://www.spritmonitor.de/en/detail/495396.html
    6 -6,3 litra / 100

    co mogę sprawdzić? ciśnienie w oponach dałem 2.4, owszem koła mam mocno
    szerokie bo 205/45 R16" 7" szerokości a w tym modelu fabryczne są
    5" szerokie 165/70/R14

    klasa opon jest też E prawie najgorsza (maxxis wielosezonowy)
    Podobno różnica w paliwie jest 7.5% między klasą A i G

    gdzie szukać przyczyny wysokiego spalania

    jak przywrócę wąskie opony spalanie zejdzie o 1 litr? hmmm

  • 4. Data: 2019-01-01 19:45:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 19:01:55 +0100, Peter napisał(a):

    > hmm kierowałem się np:
    > https://www.spritmonitor.de/en/detail/495396.html
    > 6 -6,3 litra / 100

    Wszystkie te pomiary to o kant d... rozbić. Jedny pomiar pozwalający na
    ocenę silnika to pomiar na hamowni, w litrach na motogodzinę. Jak
    oceniasz samochód to dochodzi do głosu tak wiele czynników że dokładność
    szlag trafia. Gość pojedzie do Hamburga a akurat nie wiało z zachodu
    tylko ze wschodu :), drugiemu akurat ociera lekko klocek itd itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-01-01 19:46:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 19:01:56 UTC+1 użytkownik Peter napisał:

    > hmm kierowałem się np:
    > https://www.spritmonitor.de/en/detail/495396.html
    > 6 -6,3 litra / 100
    Mam seata corodobe 1,4 60KM od dziesięciu lat.
    Kiedyś wszedłem na autocentrum i jak zobaczyłem raporty spalania to się zdenerwowałem
    i pojechałem do mechnika.
    A mechanik tylko wzruszył ramionami.
    OD tego momentu wymieniłem opony, rozrząd ze dwa razy, skrzynie biegów
    i pare innych rzeczy a seat jak te 8l/100km palił tak pali.

  • 6. Data: 2019-01-01 19:58:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 10:46:50 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > i pare innych rzeczy a seat jak te 8l/100km palił tak pali.

    Amen :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-01-01 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > Nabyłem jako drugi pojazd używanego VW FOX 2011 1.2 40KW 55KM
    >
    > W mieście spalanie wyszło mi 8.5
    > Pojechałem na autostradę, zrobiłem trasę 300km (110-120km/h) i
    > spalanie wyszło mi 7.25

    Tyle co ducato :)))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 8. Data: 2019-01-01 20:11:55
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > Tyle co ducato :)))))

    no ale nie w benzynie :D

  • 9. Data: 2019-01-01 20:25:39
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > OD tego momentu wymieniłem opony, rozrząd ze dwa razy, skrzynie biegów
    > i pare innych rzeczy a seat jak te 8l/100km palił tak pali.

    tylko że jeszcze rok temu miałem fiata pandę 2010 1.1 54KM więc moc
    identyczna jak fox i tam były opony 155/80/R13 - ten samochód palił w
    zimie w mieście 7.5 a na trasie zawsze wracałem ze średnią 5l/100 !!!!

    znajomy ma suzuki wagon 2000r z silnikiem 1.3 75KM i na tej samej trasie
    spalił mu również 5 litrów, tam też opony 155/65/R14

    dlatego ta szerokość opon mnie zastanawia czy to nie jest powód...a
    nigdzie w sieci nie ma rzetelnego testu...

  • 10. Data: 2019-01-01 20:33:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Peter pisze tak:

> [...]

    Mój kolega kupił kiedyś 2004r nowy 1.2 z salonu i stwierdził że dużo
    pali. Tak nękał salon, że dogadali się że 1.2 odda a dopłaci do 1.4.
    I od tego czasu banan zagościł na warzy kolegi.

    Teraz moje doświadczenie gaźnik 1272cm3 nigdy nie zszedł poniżej 5.9l
    opony 175

    Wielopunkt 1.6 4 cylindry nigdy nie zszedł poniżej 7.5l opony 195
    ale gdy w jednym kole było mniej wiatru zużycie było ogromne na trasie
    400km.

    Chyba ci nikt nie powie, że ten silnik 1.2 3 cyl jest udany więc nie
    oczekuj 6l na 100

    > gdzie szukać przyczyny wysokiego spalania
    >
    > jak przywrócę wąskie opony spalanie zejdzie o 1 litr? hmmm

    Co ci szkodzi spróbować. Jakieś twarde letnie na pewno dadzą efekt.
    No i przejrzyj hamulce. I zmień cpn. Gdzie tankujesz?

    Zastanawia mnie dlaczego ci pali tak mało w mieście a tak dużo w
    trasie. Może ciśniesz mały silnik pod wiatr a on i tak nie pójdzie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel