  • Data: 2014-06-08 21:25:05
    Temat: Re: czy tę foto-skan da się (znacząco) poprawić?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY in news:86ed3a7b-77e4-4f02-8866-b0278ce4d71b@googlegrou
    ps.com
    [.............]
    > moim zdaniem w tym zdjeciu raster jest usprawiedliwiony owczesna
    > technika druku i zrozumialy. az tak bardzo nie przeszkadza.

    najogolniej masz racje co do rastra - mozna to uznac za pewna ceche tej
    akurat fotki i dlatego:
    NIE pytalem, jak usunac raster, ale jak poprawic foto jako "źle zrobiona
    Druhem w latach..." itp itd :) ot i wszystko. Czyli: jak przerobic
    szmatke w gustowniejszy obrusik,moze nie 1 klasa, ale...

    > Nie odbieram
    > tego jako blad scanowania. Wole w takim stanie , niz rozmyte i ostrzone i
    > skalowane. To nie jest zdjecie artystyczne, gdzie jakosc waloru
    > tonalnego mialaby istotne znaczenie.

    no, ale jednak bez przesady, bez przesady, co chropawe, to chropawe, ale cos
    musi byc widac - wiec kontrast, wyostrzenie... Oryginal jest jaki jest i
    wniosek jeden: poza to, co wczesniej podeslal Piotrne raczej nie wyjdzie
    sie...

    btw: ten skan-foto bedzie najprawdopodobniej kadrowany w blizszych planach,
    stad utrata rastra via PS jest brana pod uwage, ale trzeba jeszcze
    zobaczyc,jak to lekkie rozmycie zagra w bliskim planie, bo moze byc
    nieznosnie miękko...

    > dwie male proby - nie jest znaczaco lepiej , moze tylko nieznacznie.
    > http://spherapan.vot.pl/2a.tif
    > http://spherapan.vot.pl/2b.tif

    dzieki.