  • 11. Data: 2013-01-29 20:47:42
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 29 Jan 2013 18:24:27 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ke90kh$s1s$1@usenet.news.interia.pl>
    od "m7marek" <m...@i...pl> :
> [...]
    >System Win7 z niego nie rusza, również siódemka zainstalowana na innym
    >dysku, gdy widzi ten dysk.
    >WinXP z inngo dysku rusza i widzi obie partycje dysku SSD i nawet zgrałem
    >swoje istotne dane z niego, ale nie można wykonać obrazu partycji
    >systemowej, nie można wykonać chkdsk, bo on po pewnym czasie lub chyba
    >raczej po napotkaniu pewego sektora zawiesza się tak, że SSD przestaje byc
    >widoczny w systemie.
    >
    >Dane SMART nie ostrzegaja że jest w stanie krytycznym (w tej chwili nie moge
    >podac bo pod XP SMART działa mi na mojej płycie głownej GA-MA780GM tylko w

    Dane zgrane i sprawdzone? W takim razie użyj OCZ utility od tego
    dysku: http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/OCZ_Petrol_/
    Sflashuj firmware, zrób secure-erase, można też przeskanować go MHDD
    czy Victorią(w trybie read-only z wymuszeniem reallokacji).
    Spartycjonuj i zainstaluj sobie jakiś program do monitoringu
    SMART(crystaldiskinfo, gsmartcontrol) co by mieć wgląd w parametry
    pracy dysku i je ocenić, jeśli to nic nie da, to reklamacja.
    Petrole to awaryjne dyski.
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

  • 12. Data: 2013-01-29 20:48:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-29 19:53, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Pomoże mu ta masa grupowych teoretyków udowadniająca jakie wspaniałe
    > i bezawaryjne są dyski SSD.
    No nie wiem. Ja jestem przekonany, że teoretycy to właśnie próbują
    udowadniać jakie to SSD są do bani. :-D

  • 13. Data: 2013-01-29 21:03:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-29 20:48, Użytkownik JDX napisał:

    > No nie wiem. Ja jestem przekonany, że teoretycy to właśnie próbują
    > udowadniać jakie to SSD są do bani. :-D

    Nie muszą.
    Przeciwnicy nie twierdzą że dyski SSD sa do bani.
    Zwracają grzecznie uwagę że różnica w cenie nie bardzo
    jest w typowych zastosowaniach rekompensowana przez szybszy
    odczyt danych. I w tym miejscu zwolennicy dostają wściku dupy
    podając argumenty w czym im przyśpieszyło. Argumenty niestety
    budzące śmiech i politowanie. A może chcesz i ty nas
    poprzekonywać że używasz tak dziadowskiego oprogramowania
    że zysk przy starcie powtarzany kilka czy kilkanaście razy
    dziennie jest wystarczający do wydania kilkuset pln na SSD ?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-01-29 21:13:08
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-29 20:48, JDX pisze:
    > teoretycy to właśnie próbują
    > udowadniać jakie to SSD są do bani. :-D

    czyli watkotworca jest teoretykiem. aha, ok.

  • 15. Data: 2013-01-29 21:37:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-29 21:03, RadoslawF wrote:

> [...]
    > Zwracają grzecznie uwagę że różnica w cenie nie bardzo
    > jest w typowych zastosowaniach rekompensowana przez szybszy
    Intel twierdzi co innego: http://tnij.org/uccb . Ale fakt, oni ni nie
    mówią o cenie tylko o TCO. :-D Oh, wait, przecież TCO dotyczy nawet
    jednoosobowej firmy np. w postaci jakiegoś freelancera. :-D

    Chociaż z drugiej strony ten raport jest IMO trochę oszukany ponieważ
    dotyczy laptoków, a tutaj HDD są IMO zdecydowanie do bani ze względu na
    wrażliwość na wstrząsy. Temperatura w małej obudowie laptoka też pewnie
    swoje robi. I zmiany temperatury również. Ale z trzeciej strony to chyba
    laptoków przybywa a desktopów ubywa. :-D

> [...]
    > że zysk przy starcie powtarzany kilka czy kilkanaście razy
    > dziennie jest wystarczający do wydania kilkuset pln na SSD ?
    Przecież z miesiąc temu pisałem, że używam SSD do PostgreSQL-a i że jest
    do tego świetny natomiast nie pisałem nic o świetności SSD ze względu na
    szybkie starty softu ponieważ system mam talerzowcu (który, notabene,
    wymieniłem 7 tygodni temu na nowy ponieważ w starym SMART zaczął
    pokazywać niepokojące rzeczy). :-D

  • 16. Data: 2013-01-29 22:22:16
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Intel twierdzi co innego: http://tnij.org/uccb .

    a ja czytalem na stronie producenta magnetyzerow, ze one dzialaja :D

  • 17. Data: 2013-01-29 22:34:27
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości
    > Petrole to awaryjne dyski.

    wystarczy iskra?
    ;)

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2013-01-29 22:39:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-29 21:37, Użytkownik JDX napisał:

    > Intel twierdzi co innego: http://tnij.org/uccb . Ale fakt, oni ni nie
    > mówią o cenie tylko o TCO. :-D Oh, wait, przecież TCO dotyczy nawet
    > jednoosobowej firmy np. w postaci jakiegoś freelancera. :-D

    Czyli jednak Intel nie twierdzi co innego.
    Ale zwolennicy i tak będą motać i mieszać aby wyglądało że
    jednak twierdzi. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-01-29 22:39:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybkie starty softu ponieważ system mam talerzowcu (który, notabene,
    > wymieniłem 7 tygodni temu na nowy ponieważ w starym SMART zaczął

    Mam takie wrażenie, że o ile SMART na HDD zaczyna cokazywać coś nie tak, to
    na SSD już nie zdąża ;)

    Druga sprawa HDD - w razie padu elektroniki można ją wymienić, w SSD jest
    to,, no właśnie, możliwe cenowo dla zwykłego śmiertelnika aby dało się dane
    odzyskać?

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2013-01-29 22:43:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 29 Jan 2013 22:39:55 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    > to,, no właśnie, możliwe cenowo dla zwykłego śmiertelnika aby dało się dane

    Oczywiscie, kazdy kto nie jest idiota odzyskuje dane z backupa :-P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K