  • 31. Data: 2013-01-30 10:08:50
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    > Przecież SSD są takie cudowne i niezawodne. Zapierniczają jak mały
    > samochodzik i w ogóle są tip-top. Nie mają prawa się popsuć!

    Bo są cudowne i zapierdalają jak mały samochodzik tylko nie należy kupować
    awaryjnych modeli :)

  • 32. Data: 2013-01-30 10:10:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-29 18:24, m7marek pisze:
    > witam
    >
    > chyba właśnie padł mi systemowy dysk SSD OCZ Petrol.

    Witaj w klubie frajerów :-)
    Mój OCZ popracował 2 miesiące i padł. System nie dał się nawet
    zainstalować od zera. Instalator wyświetlił komunikat, że dysk jest
    zablokowany. Zaniosłem do serwisu (firma Gral) ten dysk jako niesprawny
    - w końcu po to jest gwarancja. Tam mi go "odblokowano" i oddano z
    adnotacją, że jest całkowicie sprawny (oczywiście dysk wrócił bez
    danych) oraz że wystarczyło w systemie dysk aktywować. Nie poinformowano
    mnie jednak jak aktywować taki dysk jeśli był on systemowym. Trochę
    ciężko uruchomić system bez dysku :-D Sprzedawca nie widział też nic
    niewłaściwego w tym, że raz na dwa miesiące znikają dane z dysku.
    Wydawał się być zaskoczonym, że się czepiam takiego drobiazgu.

    Marek

  • 33. Data: 2013-01-30 10:34:31
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 09:53:17 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

    > A kto mówił o "warunkach domowych" w tym wątku?

    Przeczytaj moze topic watku w ktorym piszesz nim zaczniesz medrkowac.

    > Znowu się mylisz. Zwykły dysk po awarii to opona, z której owszem uszło
    > powietrze, ale na której po napompowaniu można spokojnie dojechać do
    > warsztatu, a po naprawie w warsztacie koło staje się w pełni sprawne.
    > Dysk SSD przypomina zaś oponę, której przebicie całkowicie uniemożliwia
    > dalszą jazdę i którą pozostaje wyrzucić do śmietnika łącznie z kosztowną
    > felgą.

    Gume lapalem kilka razy, nigdy felgi nie wyrzucalem. Ale to nieistotne.
    Moze podaj jakies dowody na to, ze dysku SSD nie da sie naprawic "w
    warsztacie" skoro i tak jedziesz juz offtopem.

    > Natomiast to, czy kierowca wozi ze sobą koło na wymianę czy też
    > wystarcza mu spray do jej napompowania, to już jest całkiem inna bajka i
    > nie ma związku z tematem tego wątku, dlatego zostawmy banały o
    > "backupach" na inną okazję.

    Jesli to dla Ciebie banaly to moge tylko wspolczyc. Zarowno w kwestii dyskow
    jak i kola zapasowego.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 34. Data: 2013-01-30 10:36:11
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 10:10:24 +0100, Marek napisał(a):

    > Witaj w klubie frajerów :-)
    > Mój OCZ popracował 2 miesiące i padł.

    No coz, internet huczal od tego ze dyski OCZ to shit, zatem frajerstwo jest
    podwojne.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 35. Data: 2013-01-30 10:42:37
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    R.e.m.e.K nabazgrał(a):

    > No coz, internet huczal od tego ze dyski OCZ to shit, zatem frajerstwo
    > jest podwojne.

    A taeki fajne były :) zawsze pisałem nie brać OCZ :) jak nie chcesz mieć
    problemów bierz Intel albo Samsung :)

  • 36. Data: 2013-01-30 10:48:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-29 23:50, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > W przypadku kiedy dyskusja dotyczy - "różnica w cenie nie bardzo
    > jest w typowych zastosowaniach rekompensowana przez szybszy
    > odczyt danych" odwoływanie się tylko do TCO jest mieszaniem.
    > Ale jak sam już zauważyłeś ty tego nie bardzo rozumiesz.
    Przecież szybkość (jakiegokolwiek) dysku nie jest jego jedynym
    parametrem/cechą. Np. innym istotnym parametrem niezawodność. I wg.
    Intela uwzględniając te wszystkie parametry dyski SSD są tańsze (w
    użytkowaniu). Dodatkowo, ponieważ te dyski były instalowane w laptokach,
    więc IMO można śmiało założyć, że były wykorzystywane w bardzo typowych
    zastosowaniach.

  • 37. Data: 2013-01-30 10:51:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-30 10:08, Chris wrote:
    [.....]
    > Bo są cudowne i zapierdalają jak mały samochodzik tylko nie należy
    > kupować awaryjnych modeli :)
    Dodajmy, że tak samo jak przypadku HDD gdzie również istnieją mniej i
    bardziej awaryjne modele. :-D

  • 38. Data: 2013-01-30 10:52:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2013-01-30 10:08, Chris wrote:
    > [.....]
    > Dodajmy, że tak samo jak przypadku HDD gdzie również istnieją mniej i
    > bardziej awaryjne modele. :-D

    Dokładnie ... :) nawet WD Black wraca więc nie ma idealnych dysków.

  • 39. Data: 2013-01-30 11:08:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-30 10:42, Chris wrote:
    > A taeki fajne były :) zawsze pisałem nie brać OCZ :) jak nie chcesz
    > mieć problemów bierz Intel albo Samsung :)
    Mój Vertex 2 60GB (podobno bardzo awaryjne) działa bez zarzutu od ponad
    dwóch lat. :-D Ale chyba po prostu mam farta ponieważ talerzowy Seagate
    7200.11 320GB (podobno koszmar wśród HDD) dopiero ostatnio, tj. po 4
    latach użytkowania, zaczął padać. :-D

  • 40. Data: 2013-01-30 11:30:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > dwóch lat. :-D Ale chyba po prostu mam farta ponieważ talerzowy Seagate
    > 7200.11 320GB (podobno koszmar wśród HDD) dopiero ostatnio, tj. po 4

    Masz farta choć :) ale z drugiej strony przecież nie ma 100% zwrotów .. 75%
    z tego co sprzedali działa normalnie (do czasu)
    Mi 2 x WD RED 3TB padł a były prawie nowe.