  • 11. Data: 2004-07-07 17:59:53
    Temat: Re: czytaliscie ?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Żukowski <j...@N...venomski.com> napisał(a):
    > A Urloogle Pan zna?

    Nie ma obowiązku używania skracaczy URLi.

    --
    Grzegorz Niemirowski, www.grzegorz.net
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/

  • 12. Data: 2004-07-07 19:12:38
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> w
    artykule <news:cchdmn$h2m$1@news.onet.pl> pisze:

    > Nie ma obowiązku używania skracaczy URLi.

    Pozwolę sobie na parę luźnych uwag:

    1. Nie ma obowiązku odpowiadania po trzech tygodniach na wiadomości
    niedostępne już na wielu serwerach, tym bardziej tylko po to, żeby się
    głupio do czegoś doczepić.
    2. Nadużywanie skracania odnośników wypacza sens ich podawania w ogóle.
    Jakie skojarzenie może mieć człowiek, kiedy zobaczy parę losowych literek
    i cyferek? Jak później takie cóś odnaleźć?
    3. Używanie Google w przypadku artykułów gazetowych ma sens, bo będą one
    dostępne w cache'u wyszukiwarki nawet wtedy, kiedy trafią już do
    *płatnego* archiwum gazety (lub czasopisma ;-).
    4. Jeśli ktoś ma kłopoty ze skracaniem wielolinijkowych odnośników, które
    podają Google, może skorzystać z pomocy do wyszukiwarki lub z książki
    "Google for Dummies". Nie ma potrzeby cytowania w odnośniku całej historii
    wyszukiwania, a dobrze dobrane wyrażenia kluczowe pozwalają skrócić
    odnośnik tak, żeby raczej nie przekraczał trzech linijek.
    5. Odnośniki nie powinny być łamane nawet przy cytowaniu. Łatwiej
    skorzystać z jednej wiadomości, w której są dorzucane kolejno cytowane
    niepołamane odnośniki niż je sobie sklejać czy próbować zrekonstuować
    wątek, z którego wiadomości mogły być cancelowane, niezarchiwizowane czy
    mieć pozmieniane tematy (dla Google to oddzielne wątki). Złośliwość
    powinna być wyrażana celowo, a nie wychodzić przypadkiem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 13. Data: 2004-07-07 19:15:20
    Od: "Jakub Żukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    > Nie ma obowiązku używania skracaczy URLi.
    Nie ma, lecz lepiej dostac skrot do urla niz dlugi jak waz adres, z reszta
    to nie tylko moja opinia.

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 880) 229 318

  • 14. Data: 2004-07-07 19:37:35
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> wrote:
    > 3. Używanie Google w przypadku artykułów gazetowych ma sens, bo będą one
    > dostępne w cache'u wyszukiwarki nawet wtedy, kiedy trafią już do
    > *płatnego* archiwum gazety (lub czasopisma ;-).

    Ale urloogle to nie google.

    p.

    PS No i to nie Twój bezpośredni przedpiśca bez sensu odgrzał wątek.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 15. Data: 2004-07-07 19:50:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Żukowski <j...@N...venomski.com> napisał(a):
    > Nie ma, lecz lepiej dostac skrot do urla niz dlugi jak waz adres, z reszta
    > to nie tylko moja opinia.

    Dlaczego lepiej? IMO wcale nie lepiej. Nigdy nie widziałem sensu używania
    skracaczy. Nie są łatwiejsze do zapamiętania i nie wiadomo gdzie prowadzą.
    To nie tylko moja opinia...

  • 16. Data: 2004-07-07 23:39:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> w artykule
    <news:cchjdv$cv4$1@absolut.sgh.waw.pl> pisze:

    > Ale urloogle to nie google.

    Dlatego wyliczankę zatytułowałem tak, a nie inaczej (właściwe słowo
    podkreślone):

    "Pozwolę sobie na parę luźnych uwag:"
    ^^^^^^^
    W tym przypadku dorzucę dodatkowe uwagi:
    ad 2) Losowe cyferki i literki tak by mi się nie skojarzyły.
    ad 2 i 4) Odnośnik przez Google również bywa krótszy niż oryginał, a miewa
    więcej sensu i lepiej się kojarzy niż zwykłe skracanie urli.

    > PS No i to nie Twój bezpośredni przedpiśca bez sensu odgrzał wątek.

    Ale z przedpiścą w innych okolicznościach dyskutowaliśmy na podobne
    tematy, więc skorzystałem z okazji, żeby zebrać uwagi do kupy. Innym też
    się mogą przydać (choćby do cytowania na pl.internet.pomoc ;-)

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)