  • 1. Data: 2004-06-15 18:31:12
    Temat: umowa ze spoldzielnia
    Od: b...@b...ath.cx

    Witam grupowiczów,
    Prowadze ASK ( Amatorska Siec Komputerow? ) od 3 lat, któr? mam w dwóch blokach.
    Po ostatniej wizycie w Spó?dzielni dowiedzia?em si?, ?e nie mog? ju? podpinaae
    nowych osób, bo komercyjna sieae podpisa?a ze Spó?dzielnia umow? na wy??czno?ae
    dostarczania Internetu do m.in. moich budynków.
    Moje pytania brzmi?:
    1. czy spó?dzielnia mog?a podpisaae tak? umow? ? ( nie jest to naruszenie jaki?
    przepisów dot. monopolu ).
    2. co z sieciami radiowymi ? ( "moje" bloki sa 10 pietrowe wi?c w sumie
    indywidualnie kto? mog?by sobie tak wzi??ae )

    Pozdrawiam
    Maciej Browarski

  • 2. Data: 2004-06-15 18:47:56
    Temat: Re: umowa ze spoldzielnia
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    b...@b...ath.cx wrote:
    > Prowadze ASK ( Amatorska Siec Komputerową ) od 3 lat, którą mam w dwóch
    > blokach.

    A masz zgodę albo umowę ze Spółdzielnią?

    > Po ostatniej wizycie w Spółdzielni dowiedziałem się, że nie mogę już podpinać
    > nowych osób, bo komercyjna sieć podpisała ze Spółdzielnia umowę na wyłączność
    > dostarczania Internetu do m.in. moich budynków.

    Należy skorzystać z uprawnień członka Spni (Ty i wszyscy uczestnicy ASK)
    i wystosować pismo do Zarządu z żądaniem zmiany umowy z siecią komercyjną,
    jak nie pomoże - postępowanie tzw. wewnątrzspółdzielcze czyli Rada
    Nadzorcza i Walne Zgromadzenie. Zarząd spółdzielni jest dla spółdzielni
    a nie dla siebie.

    > Moje pytania brzmią:
    > 1. czy spółdzielnia mogła podpisać taką umowę ? ( nie jest to naruszenie
    > jakiś przepisów dot. monopolu ).

    Trzeba by znać treść umowy, ale generalnie jeśli umowa godzi w dobra
    spółdzielców - to nie. I warto się zainteresować ustawą o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji - skorzystaj z praw członka Spni i zażądaj
    tekstu umowy.

    Nie wiem jaki jest aktualny stan prawny, www.trzepak.pl?

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 3. Data: 2004-06-16 12:19:39
    Od: Tom <t...@g...pl>

> [...]
    > nowych osób, bo komercyjna sieae podpisa?a ze Spó?dzielnia umow? na wy??czno?ae
    > dostarczania Internetu do m.in. moich budynków.

    To nie są twoje budynki, tylko spółdzielni.

    > Moje pytania brzmi?:
    > 1. czy spó?dzielnia mog?a podpisaae tak? umow? ? ( nie jest to naruszenie jaki?
    > przepisów dot. monopolu ).

    Nie jest. Spółdzielnia zarządza majątkiem wspólnot i odpowiada przed
    nimi m.innymi za estetykę klatek schodowych , ciągów kablowych itp.
    Widać firma komercyjna robi to na całym osiedlu w jednakowych korytkach,
    i może nawet maluje klatki. Musisz znać więcej szczgółów.

    > 2. co z sieciami radiowymi ? ( "moje" bloki sa 10 pietrowe wi?c w sumie
    > indywidualnie kto? mog?by sobie tak wzi??ae )

    O ile dostaniesz zgodę spółdzielni na zainstalowanie anten.

    Poza tym , to nie ta grupa.
    Spróbuj na pl.soc.prawo .

    tomek

  • 4. Data: 2004-06-16 14:01:19
    Od: crazy bejbi <t...@n...domeny.pl>

    Użytkownik b...@b...ath.cx napisał:

    > 1. czy spó?dzielnia mog?a podpisaae tak? umow? ? ( nie jest to naruszenie jaki?
    > przepisów dot. monopolu ).

    oczywiście, ze może

    podejrzewam, ze będzie ci dość cięzko wygrać ... o ile sie da w ogóle
    ... formalnie w sumie jakiś jest taki zapis w prawie spółdzielczym, że
    firmy mogą wejść na budynek za zgodą spółzielni (i spółdzielnia zdaje
    się ma obowiązek taką zgodę wydać)... ale ... po spełnieniu norm i
    wymagań podanych przez spółdzielnię. Znając życie, to ci dadzą takie
    normy do spełniania, których nie będizesz w stanie przeskoczyć, jak, np.
    chowanie kabli w murze (jak jest żelbet) i potem gipsowanie i malowanie
    ("czyli doprowadznie do stanu poprzedniego") - da się ? tak, ale jakie
    koszty ... a do tego spółdzienia ma prawo
    Dlatego jak się postawią, to odbiór sieci (do czego mają obowiązek, a ty
    nie mozesz działać, bez odbioru) moze trochę potrwać ... czyli realnie
    nie do wygrania ...

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-06-16 15:59:34
    Od: Adam <U...@T...interia.pl>

    > Po ostatniej wizycie w Spó?dzielni dowiedzia?em si?, ?e nie mog? ju? podpinaae
    > nowych osób, bo komercyjna sieae podpisa?a ze Spó?dzielnia umow? na wy??czno?ae
    > dostarczania Internetu do m.in. moich budynków.

    Wylacznosc ?
    Macie telefony stacjonarne ? No to juz nie ma wylacznosci - dial-up,
    dsl, sdi - to tez dostep do internetu.

    > Moje pytania brzmi?:
    > 1. czy spó?dzielnia mog?a podpisaae tak? umow? ? ( nie jest to naruszenie jaki?
    > przepisów dot. monopolu ).

    Tu juz prawo spoldzielcze sie klania, statusy itp.

    > 2. co z sieciami radiowymi ? ( "moje" bloki sa 10 pietrowe wi?c w sumie
    > indywidualnie kto? mog?by sobie tak wzi??ae )

    Moze GPRS tez spoldzielnia zabroni ? :)

    Adam

    PS. coz, stwory takie jak spoldzielnie istnieja i jeszcze troche czasu
    pociagna, ale podobno nie ma dla nich miejsca w UE i cos z tym beda robic...

  • 6. Data: 2004-06-16 16:08:03
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Adam wrote:
    > PS. coz, stwory takie jak spoldzielnie istnieja i jeszcze troche czasu
    > pociagna, ale podobno nie ma dla nich miejsca w UE i cos z tym beda robic...

    Może coś więcej na ten temat? Stwory jak wspólnoty także do piachu?

  • 7. Data: 2004-06-16 17:50:20
    Od: VoMi7 <v...@N...pl>

    Andrzej Bursztynski wrote:

    > Może coś więcej na ten temat? Stwory jak wspólnoty także do piachu?

    wspolnoty sa durne bo ludziom coponiektorym ze wspolnot totalnie odbija.
    Ostatnio gdy kladli mi kanalizacje pod jednym z blokow na osiedlu to
    kobieta ze wspolnoty policje wezwala ze ktos kopie i wogole a ona sie
    opalac nie mogla... cala wspolnota zostala uruchomiona chociaz wszytsko
    bylo zalatwione.

    --
    VoMi7

  • 8. Data: 2004-06-16 22:11:37
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    VoMi7 wrote:

> [...]
    > kobieta ze wspolnoty policje wezwala ze ktos kopie i wogole a ona sie
    > opalac nie mogla... cala wspolnota zostala uruchomiona chociaz wszytsko

    Nie widzę związku między zasadami działania formalnej Wspólnoty a głupotą
    jednej z lokatorek. Czyżbyś sugerował, że ludzie którzy należą do Wspólnoty
    są z założenia tacy, co im totalnie odbija a Spółdzielnie jako takie to
    "evil"? Problem jest nieco bardziej złożony (ze spółdzielniami mieszkaniowymi)
    - karykaturą są ogromne spółdzielnie, gdzie ludzie nadal jak w soc-realu
    myślą, że nie mogą nic zrobić.

  • 9. Data: 2004-06-17 07:33:21
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "Andrzej Bursztynski" <_...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mieszkaniowymi)
    > - karykaturą są ogromne spółdzielnie, gdzie ludzie nadal jak w soc-realu

    Dlaczego głupotą?
    jak by mi ktos kopał pod domem, to też bym na policję zadzwonił.

  • 10. Data: 2004-06-17 07:53:36
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Marcin Kapski wrote:
> [...]
    [..]

    > Dlaczego głupotą?
    > jak by mi ktos kopał pod domem, to też bym na policję zadzwonił.

    Sugerujesz, że kopanie pod domem zakłóciłoby Ci proces opalania? -)))