  • 11. Data: 2019-09-05 23:26:55
    Temat: Re: diody BAP811, BAP812 - coś bardziej współczesnego stabilniejszego termicznie 2-nóżkowego
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Cezary Grądys"
    > Bo one do polaryzacji baz, więc chyba powinny mieć podobny współczynnik
    > termiczny jak złącze w tranzystorze.

    Nie kupuję tej wersji, bo idąc tym tropem jak jest np głowica UKF, która
    zamiast polaryzacji zrobionej na BAP-ach ma typowe dzielniki oporowe
    napięcia w bazach a zasilanie stabilizowane, np 12V, 15V to takie napięcie
    też powinno pływać przy zmianach temperatury, zmniejszać się ze wzrostem
    temperatury by stabilozować punkt pracy tranzystora.

  • 12. Data: 2019-09-05 23:28:46
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Piotr Wyderski" news:qjg8mi$daf$1@gioia.aioe.org
    > Chyba kpisz. Żeby nie zauważyć takiego odpłynięcia na mierniku 39999

    Moje 4,5 cyfry to koniec zakresu na wskazaniu: 19999
    Po ogrzaniu palcami rusza się 2-3 cyferki na ostatniej pozycji, więc biorę
    to wręcz na niestabilność miernika. W porównaniu do BAP81x to jest kosmiczna
    stabilność jak dla mnie, bo BAP81x od samego prądu polaryzacji już pięknie
    płynie od momentu włączenia zasilania.

    > NA LM317 zrobisz kilka ppm? Szacun!

    Nie zrobię, ale dla mnie to obecnie najstabilniejsze źródło napięcia z tych
    tanich ogólnodostępnych stabilizatorów.
    Nie wiem czemu taki uA723 po prostu po włączeniu zasilania płynie kilka
    minut i dopiero po tym czasie tak zachwalane jego referencyjne napięcie się
    zatrzymuje. Nie opanowali wtedy jeszcze wypasionych stabilnych źródeł po
    koniec lat 60 jak go opracowywali?
    w LM317 nie ma tego efektu (jak widać nowsza generacja układów niż poczciwy
    723 i tu już osiągnęli większą stabilność?), po pół godziny przy pokojowej
    temperaturze i nie grzaniu jego struktury obciążeniem, LM317 popłynie góra
    kilkaset uV.