  • 1. Data: 2019-08-17 08:42:10
    Temat: North.pl - jak oni to robią?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś jest z Koszalina i może wie coś więcej o tym sklepie?
    Czasami u nich kupuję jakąś część do AGD, reklamują się, że mają
    12mln części a w street view widać, że to jakiś mały sklepik
    osiedlowy. Jak się przegląda ich zasoby to mają praktycznie np. całą
    pralkę na części i faktycznie co się nie wybierze to wysyłają
    natychmiast. Skąd oni mają te części? Przecież współcześnie większość
    podlega prawnej ochronie producenta więc skąd oni mają te części?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-08-17 10:05:03
    Temat: Re: North.pl - jak oni to robią?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 17.08.2019 08:42, Marek wrote:
    > widać, że to jakiś  mały sklepik osiedlowy

    Może mają wielkie serce, albo... WIELKI ŁEP!!!

  • 3. Data: 2019-08-17 10:58:23
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Skąd oni mają te części?

    Z szufladek i pudełek:)
    https://youtu.be/HQLo2yN_r-k
    https://img7.dmty.pl//uploads/201706/1497263674_sv5k
    fh_600.jpg

  • 4. Data: 2019-08-17 11:38:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Aug 2019 01:58:23 -0700 (PDT),
    s...@g...com wrote:
    > Z szufladek i pudełek:)

    Bardziej mnie ciekawi aspekt ochrony swojego rynku (z pkt. widzenia
    producenta). Żadnemu producentowi nie nie jest na rękę to, że ktoś
    mógłby złożyć ich produkt samemu bo ma swobodny dostęp do wszystkich
    podzespołów, stąd chronią swoje kanały dostawców części do swoich
    produktów. Jak to możliwe, ze north ma dostęp do części w takim
    szerokim zakresie umożliwiajacy taki swobodny nimi handel?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-08-17 13:01:08
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 17 sierpnia 2019 11:37:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Bardziej mnie ciekawi aspekt ochrony swojego rynku (z pkt. widzenia
    > producenta). Żadnemu producentowi nie nie jest na rękę to, że ktoś
    > mógłby złożyć ich produkt samemu

    Nie znam takiego przypadku.Zupełnie nieopłacalne, nikt nie kupi odkurzacza
    czy pralki za cenę 10x wyższą niż sklepowa.

    > bo ma swobodny dostęp do wszystkich
    > podzespołów, stąd chronią swoje kanały dostawców części do swoich
    > produktów.

    E tam chronią. Poszperaj na stronach producentów.
    https://czescizamienne.amica.pl/Product/Part
    jest kanał? Jest. Sprzedają? Teraz sobie wynegocjuj cenę
    na półhurt i gitara.

    > Jak to możliwe, ze north ma dostęp do części w takim
    > szerokim zakresie umożliwiający taki swobodny nimi handel?

    https://north.pl/karta/rezystor-smd-,634-AK-0260.htm
    Pewnie biorą z większych sklepów:)

    I wkładki do gramofonów po 200 pln, trochę drogo.
    https://north.pl/czesci-urzadzen-audio/czesci-do-gra
    mofonow/wkladki-gramofonowe,g746846.html

    ? Jakiej prawnej ochronie? Przeca biorą od producenta,
    albo z innych sklepów.
    Część podzespołów pasuje do 10 czy 20 modeli innych producentów,
    przeca producent mikrofalówki nie ma własnej fabryki silników
    czy transformatorów, tylko kupuje transformator od producenta
    transformatorów, który to producent transformatorów opycha
    je 10 czy 20 innym korporacjom.

    Co do pozycji 12mln, też mam 100 rolek elementów po 2000 szt
    czyli razem mam 200.ooo podzespołów:)
    Stać ich na zatrudnienie 20 osób, więc da się na tym zarobić.

  • 6. Data: 2019-08-17 14:16:46
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-17 o 11:38, Marek pisze:

> [...]
    > produktów. Jak to możliwe, ze north ma dostęp do części w takim szerokim
    > zakresie umożliwiajacy taki swobodny nimi handel?

    Coś pomieszałeś.
    Jeszcze nie spotkałem urządzenia które było by tańsze
    przy zakupie w oryginalnych częściach niż produkt finalny
    z fabryki.
    A zakaz sprzedaży części czy zakaz serwisowania poza siecią
    firmy to tylko u złodziejskich firm pokroju apla.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-08-18 08:01:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Aug 2019 14:16:46 +0200, RadoslawF <u...@d...invalid>
    wrote:
    > Jeszcze nie spotkałem urządzenia które było by tańsze
    > przy zakupie w oryginalnych częściach niż produkt finalny
    > z fabryki.

    A skąd to założenie że ma być taniej albo drożej?? Nigdzie tego nie
    napisałem.
    Dlaczego zakładasz że north sprzedając w takich ilościach nie umie
    wynegocjowac takich samych cen jak producenci?

    > A zakaz sprzedaży części czy zakaz serwisowania poza siecią
    > firmy to tylko u złodziejskich firm pokroju apla.

    sratata,. każdy ma prawo chronić swój biznes. Kupertyni akurat robią
    to dobrze.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-08-18 12:26:14
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-18 o 08:01, Marek pisze:

    > A skąd to założenie że ma być taniej albo drożej?? Nigdzie tego nie
    > napisałem.
    > Dlaczego zakładasz że north sprzedając w takich ilościach  nie umie
    > wynegocjowac takich samych cen jak producenci?

    Dlatego że nie kupi takiej ilości części jak producenci.

    Pod warunkiem że nie łamie innych praw.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-08-19 07:32:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2019 11:38:13 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > produktów. Jak to możliwe, ze north ma dostęp do części w takim
    > szerokim zakresie umożliwiajacy taki swobodny nimi handel?

    Nie ma na to jakiejs unijnej dyrektywy ?
    Ze producent musi zapewnic dostepnosc czesci ... a wtedyt moze sie
    okazac, ze North zleca, a magazyn producenta wysyla prosto do odbiorcy
    :-)

    Dalej - dzis takie czasy, ze czesci sa robione w Chinach, to moze
    mozna z drugiej strony kupic - i trudno powiedziec czy to czesci
    "oryginalne" czy nie :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-08-19 12:40:42
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17-08-2019 o 08:42, Marek pisze:
> [...]
    > części? Przecież współcześnie większość podlega prawnej ochronie
    > producenta więc skąd oni mają te części?

    Siedziba firmy może być zupełnie gdzie indziej niż magazyn. Można nawet
    nie mieć fizycznie magazynu, a tylko wykupić usługę magazynowania i
    wysyłania we własnym imieniu.
    Niektóre artykuły można sprowadzić z dnia na dzień od producenta lub
    importera i nie trzeba ich trzymać u siebie.

    yabba