    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Date: Sat, 4 Apr 2020 22:15:50 +0200
    <r67tv8$1t8$1@dont-email.me> <5e878795$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <r682hq$3rk$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <r68avr$rpt$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <r69kj4$t2l$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>

    On 04/04/2020 20:32, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zacznijmy do tego heby że kłamiesz a ja tego nie lubię. Napisałem że byłem raz
    wiele lat temu w jednej fabryce włókniny w której robili na automatach maseczki. Nie
    napisałem że są one dostępne u nich czyli z Zgierzu ani w Łodzi jak klamales.

    Czyli bredziłeś, stawiasz bredzenie o jakiejś fabryce która nie istnieje
    wobec inicjatywy społecznej która robi przyłbice tu i teraz. W czasie
    kiedy znowu męczyłeś się ze swoim klientem pocztowym nie potrafiąc
    zacytować choć słowa ludzie z drukarkami wydrukowali w PL na swoich
    żałosnych drukarkach bez atestów pewnie ze 100 przyłbic. Innymi słowy
    bredzenie Zenka jest dokładnie tyle warte ile widać.

    > Nie mam nic do tego że ktoś sam sobie coś wydrukuje. Zrobi to nsa własną
    odpowiedzialność. I nie można z tego robić ogolnonarodowego sportu.

    To nie sport.

    > Do produkcji przyłbic i masek muszą być firmy które na swoje wyroby mają podstawowe
    badania że można ich używać na ulicy i że trochę dzialaja.

    NIE. Jesli ogladasz TVP to pewnie sie nie orientujesz, ale szpitale mają
    już głęboko w dupie atesty. Po prostu nie ma NIC. Nawet jeśli te
    maseczki to placebo to przynajmniej pielęgniarki są na posterunku, bo
    oszukują same siebie.

    Na marginesie: projekt Prusa RC2/RC3, czyli drukowalna przyłbica
    produkowana obecnie na całym świecie, jest konsultowany przez
    projektanta z czeskim ministerstwem zdrowia i lekarzami. Nie wiem czy
    ministerstwo i lekarze mają atest, tu przyznaje.

    > Te do użycia profesjonalnego muszą spełniać ostrzejsze od tych amatorskich
    kryteria.

    Wiadomo. Dlatego najlepiej nie robić nic. Bo nie ma atestów. Widzisz,
    twoje h... warte porady mają zastosowanie w czasach normalnych. Nie
    podczas epidemii. Prawdopodobnie nie zawuażyłeś, więc porozglądaj się
    poza media rządowe. Szpitale dostają paczkę rękawiczek jako pomoc z
    rządu. Dzisja był post na FB jednej z osób odpowiedzialnej za dzielenie
    "darów" rządowych z dylematem któremu oddziałowi dać tak cenną rzecz jak
    pudełko rękawiczek. Takich postów jest dziennie kilka. W TVP zaś Pinkio
    dzielnie wymachuje liczbami jak Gomułka.

    > Poza tym oglądam teraz dziennik na Polsacie i jest w nim że nie ma w USA środków
    ochrony dla służby zdrowia
    > a jak jest reportaz z polskiego szpitala to wszyscy w kadrze mają jakieś ochrony.

    Oczywisćie. To pewnie dlatego lekarze i pielęgniarki żebrają po
    facebookach o BYLECO. W głowach im się poprzewracało, a gdzie atesty,
    Panie, gdzie!

    > I nie są to maseczki robione przez hafciarki z Koniakowa.

    Przejdź się do szpitala obok. Zapytaj. Jestem przekonany że mają nadmiar
    skoro masz takie poglądy. Żyjesz w wirtualnej rzeczywistości kreowanej
    przez kłamliwych polityków i co gorsza uwierzyłeś że jest wszystko ok.
    No więc nie jest. Tylko dzisiaj, tylko u osób które obserwuje, pojawiło
    się kilka DESPERACKICH próśb o cokolwiek. Szpitali, pielęgniarek,
    lekarzy, strażaków. O mydło, maseczki, przyłbice, COKOLWIEK. Rozmiesz?
    COKOLWIEK. Państwo z tektury. Pardon, z grafenu, sądząc po zakupach
    strategicznych.

    > Dlaczego sam nie zacznę robić i nie będę tłukł kasiory? Bo już zaczyna się epidemia
    kończyć.

    Nie. Punkt ekstremum daleko przed nami. I dalej za tym punktem będą
    umierać ludzie.

    > Uważam że najbliższe dni to jej ostatnie podrygi.

    Problem w tym że statystyka ma w odbycie co przeróżne Zenki uważają. No
    wiec wyobraź sobie, Zeneczku, że model matmatyczne przewidują
    optymistycznie maj-czerwiec a pesymistycznie koniec wakacji, i to nie
    jest koniec umierania a tylko zmiana jakiegoś współczynnika na
    korzystny. Wiadomo, że w TVP epidemia zakończy się w dzień wyborów, to
    pewne, ale niestety statatystyka nie da się kupić pincet plus i jest
    nieubłagana. Modeli jest wiele, mają spore rozjazdy, ale ani jesten nie
    jest tak optymistyczny jak "już za chwile".

    > Ostatnia próba dla Polaków będą święta.

    Nie. Ta epidemia będzie zbieraź żniwo jeszcze przed długie tygodnie i
    bardzo możliwe że miesiące.

    > będę miał kaprys, bo wolnego czasu mam sporo, to do jesieni zbuduje automat robiący
    z 1000 maseczek na godzinę.

    Nie zrobisz. Lepiej pomożesz ludziom nie wychodząc z domu. Może zwolnisz
    w ten sposób jeden respirator.