  • Data: 2016-12-13 21:21:48
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2016 20:05, Krycha pisze:

    > Podane przez Ciebie anteny mają tę dobrą cechę, że po obróceniu o 90 st
    > zamieniają się z H na V i druga z V na H.
    > Wystarczy jak kupię jedną i ją przetestuję do odbioru U, a potem V.
    > Będę wiedziała czy z jednego kierunku odbiorę obie polaryzacje,
    > czy jednak muszę kupić drugą antenę.

    Musisz mieć dwie anteny, niestety. Pierwsza bowiem (UHF) odbiera kanały 21-60,
    a druga 6-12. Przekręcanie anteny UHF do pozycji pionowej nie pomoże w odbieraniu
    przez nią kanałów 6-12 (MUX8). Podobnie będzie z próbą odbierania przez antenę
    VHF kanałów 21-60 (pozostałe MUX-y), po umocowaniu jej poziomo. Chociaż tu może
    być ciut lepiej: antena VHF jest w stanie odebrać pasmo UHF, choć mocno osłabione.
    Ale "żeby wiedzieć, czy z jednego kierunku odbiorę obie polaryzacje" nie trzeba
    robić takich eksperymentów. Wystarczy wiedza, gdzie znajdują się "Twoje" nadajniki
    MUX 1-3 i MUX 8.

    > Mam taką zwrotnicę, jeszcze oryginalnie zapakowaną
    > https://plus.google.com/u/0/collection/gbn9qB
    > Produkcja z lat 80-tych, cena 1060 zł.
    > Ciekawe, czy nadaje sie na dzisiejsze czasy?

    Nadaje się, fizyka nie zmieniła się wraz ze zmianą ustroju. Tylko musisz uważać,
    by podłączyć anteny do właściwych wejść: VHF to jest pasmo III, a UHF - IV-V.

    > Wszystkie anteny jakie oglądam są zamontowane na końcu masztu.
    > Czy gdyby maszt wystawał ponad antenę, to ma jakiś wpływ na odbiór sygnał?
    > Wzmocnienie czy zakłócenia?

    Nie ma to znaczenia. Na jednym maszcie może być kilka anten, jedna pod drugą,
    z zachowaniem pewnej odległości między nimi, by nie zakłócały się wzajemnie.

    > O tyle jest to dla mnie ważne, że mój stary maszt sięga od podłogi balkonu do
    > balkonu nade mną.
    > Aby zmieściła się antena muszę ją dać odpowiednio niżej.

    Dwie anteny zmieszczą się na nim bez problemu. Jeśli mieszkasz w blokowisku,
    to może być problem z wycelowaniem anteny na nadajnik, bo zasłania go na
    przykład sąsiedni blok. Wtedy trzeba korzystać z sygnału odbitego od bloku -
    kierując antenę na blok, ale to już stwierdzisz kręcąc anteną i łapiąc
    najsilniejszy sygnał - czy to bezpośredni, czy odbity.