    Date: Thu, 15 Dec 2016 23:03:10 +0100
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: dobra antena TV do słabego sygnałuYagi

    W dniu 15.12.2016 20:39, Krycha pisze:

    > Do telewizora podłączę dekoder WIWA 50.
    > Na jednym eurozłączu jest podłaczony dekoder od satelity.
    > Na drugi podłączę wiwę.
    > Uprzedzam, ze do tego starego telewizora mam pilot, którym przełączam bez problemu
    > AV1 i AV2.
    > Włączam go włączając zasilanie na listwie i tak samo wyłączam.
    > Reszta ustawień z pilota dekodera.

    Bardzo dobrze, tak ma być z dekoderami i pilotami.

    > Jak mam podłączyć kanał 41?

    Normalnie. Na dawnym analogowym kanale 41 w Katowicach/Kosztowy jest teraz
    nadawany MUX 3, czyli 8 kanałów cyfrowych, podobnie jak na kanale 55 - MUX 1,
    a na kanale 49 - MUX 2. Zaproponowałem MUX 3 do ustawiania anteny, bo to
    najsilniejszy nadajnik, pozostałe dysponują mocą dwa razy mniejszą.
    W dekoderze DVB-T jest zachowana numeracja kanałów UHF i VHF.

    Korzystając ze strony http://www.sat-charts.eu/lokalizator.php i ewentualnie
    kompasu, ustaw antenę w kierunku nadajnika Katowice/Kosztowy. W dekoderze
    wybierz instalację ręczną i zapuść przeszukanie kanału 41. Jeśli w miarę
    dokładnie uda Ci się wcześniej - "na czuja" - ustawić antenę we właściwym
    kierunku, to dekoder powinien zapisać wszystkie kanały cyfrowe MUX 3.
    Włączasz teraz TVP1 i kierując się ekranem telewizora, poprawiasz ustawienie
    anteny. Potem możesz zapuścić wyszukiwanie na kanałach 49 i 55, albo od razu
    przeszukać całe pasmo UHF w trybie instalacji automatycznej.

    Ustawienie anteny do odbioru cyfrowego jest trudniejsze, niż było to
    w analogu, gdyż przy cyfrze nie ma stopniowego pogarszania, lub polepszania
    obrazu w miarę kręcenia anteną. Tutaj po prostu jest obraz - z ewentualną
    pikselozą, albo go nie ma wcale. Kręcić anteną trzeba więc delikatnie,
    z wyczuciem.