    From: Tomasz Bywalec <t...@p...dont.spam.me.o2.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: dziedziczenie c++
    Date: Fri, 03 Jul 2009 10:19:33 +0200

    larry2003 pisze:
    [...]
    > i po dodaniuch tych trzech linijek w każdym *.h wracam do punktu wyjścia :)
    >
    > g++ -c silowy.cpp
    > In file included from silowy.cpp:1:
    > silowy.h:5: error: expected class-name before '{' token
    > make: *** [silowy.o] Error 1

    Błąd występuje podczas kompilacji pliku silowy.cpp którego źródła nie
    pokazałeś - przypuszczam, że nie include'ujesz tam pliku "football.h",
    w związku z czym przy parsowaniu zawartości "silowy.h" klasa Football
    jest nieznana.

    Spróbuj z powrotem dodać do pliku silowy.h include dołączający plik
    football.h, tak aby początek pliku silowy.h wyglądał tak:

    #ifndef SILOWY_H_INCLUDED
    #define SILOWY_H_INCLUDED

    #include "football.h"

    class Silowy : public Football
    ... i dalej reszta pliku...

    W ten sposób za każdym razem gdy dołączana jest definicja klasy Silowy
    jednocześnie dołączana jest definicja klasy Football, oraz jesteś
    zabezpieczony przed kilkukrotnym zainclude'owaniem definicji tej
    samej klasy (include guardy).

    Mam nadzieję że teraz wszystko ruszy :)
    Pozdrawiam,
    Tomek Bywalec