eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydziwne dławienie na benzynie (objawy w poscie), dodatek do paliwa oczyszczający wtryskiwacze, jaki? › Re: dziwne dławienie na benzynie (objawy w poscie), dodatek do paliwa oczyszczający wtryskiwacze, jaki?
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dziwne dławienie na benzynie (objawy w poscie), dodatek do paliwa
    oczyszczający wtryskiwacze, jaki?
    Date: Thu, 17 Jun 2010 14:00:54 +0200

    W dniu 2010-06-17 13:33, PiotrMDC pisze:
    > Witam,
    > mam opla astre na gazie. na benzynie mi go lekko dławi, szczegolnie
    > podczas przyspieszania - nie chodzi płynnie. Jakby na ulamki sekund
    > brakowalo, na gazie ok. jakby bylo za male cisnienie paliwa.
    > Nie wiem jak sprawdzic pompe, wiec na poczatek chcialbym przeczyscic
    > wstryskiwacze. jaki srodek jakiej firmy polcacie?
    > Co moze powodowac takie dlawienie??
    > odrzuccie to co napewno odpada:
    > silniczek krokowy
    > pompa paliwa
    > zabrudzone filtry paliwa powietrza
    > Pozdrawiam,
> [...]

    A czy czasem jak pada deszcz nie jest gorzej? Ja stawiam na powietrze.
    Mam w passacie podobne objawy, z tym, że u mnie nasila się to jak jest
    wysoka wilgotność powietrza i nawet na gazie potrafi go przydławić, stąd
    wnioskuję, że łapie gdzieś lewe.
    Warsztaty sprawdziły już wszystko łącznie z sondą, silnikiem krokowym,
    który tak naprawdę nie jest silnikiem krokowym ale tak go nazywają.

    Kiedyś znalazłem jedną rurkę, która spadła z nałożyłem ją na miejsce i
    samochód chodził równo, po kilku km znów spadła i znów samochód nie
    szedł jak powinien na benzynie (na gazie chodził jak trzeba) pojechałem
    do warsztatu by mi to zrobili, a oni wyrzucili ten kawałek rurki (w
    kształcie litery L połączonej do przepustnicy powietrza <chyba tak się
    to nazywa - zaraz tam gdzie dochodzi linka gazu> i z drugiej strony
    wężykiem do KJ Tronika) i podłączyli za pomocą kawałka gumowego wężyka.
    Podłączenie to nic nie dało. Przypuszczam, że chodzi tam o ciśnienie
    więc przekrój rurki może mieć znaczenie.

    Byłem w serwisie za tą rurką ale nie mogłem tego za cholerę znaleźć na
    żadnym rysunku. Znalazłem jedną, okazało się, że to jednak nie to,
    miałem na szrocie kupić - byłem kilka razy ale mój silnik nie jest
    popularny dohc 2l 16v, w sumie sprawę odpuściłem bo na gazie idzie
    dobrze, a na benzynie uciążliwe jest tylko kiedy jest bardzo wilgotno. Z
    odpalaniem i pracą na wolnych obrotach nie ma problemu.

    Ariusz