  • Data: 2016-06-07 16:39:46
    Temat: Re: ekologiczny prad
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-07 o 11:03, J.F. pisze:

> [...]

    Na głębokości 0,5 metra rury wodociągowe nie zamarzają nawet
    w największe mrozy.

    Wieczna zmarzlina nie znika w lecie.

    > No coz, sa znane i nawet powszechnie uzywane pompy ciepla z wymiennikiem
    > gruntowym - okazuje sie, ze tego gruntu w ogrodku na cala zime starcza.
    > Owszem, on ma strumien ciepla z dolu ... taki raczej znikomy.

    > No ba, jak zaproponuje zbiornik np 1 km^3, to sam jestem ciekaw o ile
    > temperatura na co dobe bedzie spadala ...

    Dawniej zimą rąbano i zakopywano lód wodny, który latem wykopywano do
    kuchennego chłodzenia.
    Moja ciotka z Krakowa miała specjalną szafkę lodówkę do tego celu.
    Była specjalna druga klatka schodowa, kuchenna, tylko do transportu
    węgla i lodu do mieszkań.

    WM