    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: elektrownia wodna kinetyczna
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 29 Apr 2017 21:13:24 +0200

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 20:33:51 +0200, WM napisał(a):
    > W korycie otwartym energia właściwa strumienia jest sumą jego energii
    > potencjalnej oraz energii kinetycznej.
    >
    > Dużym zaskoczeniem dla mnie było to, że energia właściwa posiada minimum
    > dla pewnej głębokości.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Przep%C5%82yw_krytyczn
    y_(koryto_otwarte)

    > Spadek energii na łopatkach, może powodować obniżenie, lub podwyższenie
    > poziomu wody za łopatkami.

    Tylko, ze w tym przypadku obok plynie czesc tej samej rzeki,
    niezakloconej.

    Jak poziom sie zmieni, to poplynie na boki.

    P.S. Prawo Bernouliiego sie tu jakos stosuje ?
    Jakby tak w rzece plynela struga szybciej ... to niby moglaby miec
    wieksza wysokosc niz woda obok, wolniej plynaca.
    Ale takich cudow to ja nie widzialem, predzej wiry na roznicy
    predkosci

    J.