  • Data: 2010-04-26 14:10:25
    Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana.
    > Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_z
    wrotnicy

    ale one tak robia takze na postoju wiec geometria duzo nie ma tu do gadania
    jak masz 50% skretu w lewo na postoju, to skrecenie dalej w lewo wiaze sie z
    bardzo duzym oporem a w prawo w kierunku centrowania jest duzo duzo lzej.
    analogicznie jesli jest 50% w druga strone

    > Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma
    > mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.
    > Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz
    > centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol.

    ale to tak bez sensu by bylo - na postoju chcesz krecic kierownica a kola
    stoja?

    masz wyjety akumulator i chcesz przeparkowac auto obok pchajac - nie uda
    sie?

    bez sensu