  • 281. Data: 2022-08-15 17:55:40
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-08-2022 o 08:59, ddddddddddddd pisze:

    > elektryki mają też swoje plusy (dlatego też nie wykluczam w przyszłości
    > - na razie odległej - jego zakupu), mają też minusy, o których się nie
    > mówi: jeśli by przypadkiem zabrakło prądu, albo rząd chciałby wprowadzić
    > lockdown, to pierwsze limity pojawią się właśnie na stacjach do
    > ładowania.

    Względnie benzynowych.
    Z tą różnicą, że elektryka możesz naładować w domu, a benzyny sobie nie
    wyprodukujesz.

    Więc z minusa robi się plus.

  • 282. Data: 2022-08-15 17:57:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-08-2022 o 09:08, ddddddddddddd pisze:

    > ale nikt nikomu ice, w porównaniu do elektryków, na siłę nie chce
    > wciskać,

    A kto chce wciskać na siłę elektryki?
    Bo na pewno nie ja.
    Wręcz przeciwnie - im ich mniej tym dla mnie lepiej.

    Ja tylko chętnie ograniczyłbym dostęp do wszystkich samochodów, które
    nie powinny przejść żadnego przeglądu z racji swojego stanu.
    Jak co się czuje na drodze, to jest to właśnie ten przypadek.

  • 283. Data: 2022-08-15 18:53:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 08:59 ddddddddddddd <d...@f...pl> pisze:

> [...]
    > mówi: jeśli by przypadkiem zabrakło prądu, albo rząd chciałby wprowadzić
    > lockdown, to pierwsze limity pojawią się właśnie na stacjach do

    Dla mnie to podstawowa zaleta elektryka. Mogę sobie sam w domu go
    zatankować nawet jak będzie totalny lockdown i świat jak w madmax'ie. Mam
    PV na razie on-grid ale po zakupie elektryka poważnie się zastanawiam nad
    dodatkowymi 5kW w PV off-grid właśnie na potrzeby elektryka i zasilania
    chałupy w przypadku kryzysów. ON czy PB sam sobie nie wyprodukuję.

    TG

  • 284. Data: 2022-08-15 19:03:19
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-05 17:47, J.F wrote:

    > Ale jest.

    > No coz, jesli dzisiaj kierowca na stacji paliwowej spedza 5-20 minut,
    > w zaleznosci co tam sobie dodatkowo zamowi, a elektryczny bedzie
    > spedzal godzine ... to moze wystarczy ich 6 razy wiecej.
    >
    > I to nie sa jakies nierealne ilosci. W istniejace stacje by chyba 2-3
    > razy wcisnąl

    No tak, ale teraz ma wybór - jak nic nie chce to spedza 5 minut. A jak
    chce to spedza wiecej. No i tu jest istotne - spedza ten czas na terenie
    stacji ale nie przy dystrybutorze.

    Elektrykiem juz tak nie bedzie - czy chcesz czy nie bedziesz czekac.

    W to nie watpie ;)

    --
    mk4

  • 285. Data: 2022-08-15 19:45:45
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-15 08:59, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > ładowania. Wiem, to teoria spiskowa i nigdy się nie wydarzy - kto by się
    > dał zamknąć w domu, zgodził na ograniczanie przemieszczania czy blokady

    O to to -nikt o tym nie mowi.

    W przypadku zawieruchy (cokolwiek by to mialo byc) paliwa na
    przejechanie kilku tysiecy kilomatrow wystarczy z pewnoscia. A jak ktos
    ma chalupe i troche terenu to sobie moze nawet maly zapas utrzymywac.

    No a prad? Niech tak odetna ladowarki na dzien dobry. To nawet jak z
    paneli w domu naladujesz to gdzie zajedziesz? 400km? No a odlaczyc prad
    dość latwo.

    A moze byc tez tak, ze prad dla ladowarek wylaczy sam rzad dla "dobra"
    obywateli. Wlasnie, zeby sie np. nie przemieszczali ;)

    --
    mk4

  • 286. Data: 2022-08-15 20:07:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.08.2022 16:55, Cavallino wrote:

    > Względnie benzynowych.
    > Z tą różnicą, że elektryka możesz naładować w domu, a benzyny sobie nie
    > wyprodukujesz.

    i zmagazynujesz na 300km autostrady, jeśli twój smart-licznik na to
    pozwoli. Ja mam niewielki zapas paliwa na 1500km, a czy zużyję go do
    jazdy, ogrzewania, czy ładowania hulajnogi to już bez znaczenia

    Lukasz

  • 287. Data: 2022-08-15 20:08:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.08.2022 17:53, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > zastanawiam nad dodatkowymi 5kW w PV off-grid właśnie na potrzeby
    > elektryka i zasilania chałupy w przypadku kryzysów. ON czy PB sam sobie

    tylko płynne paliwo można przechować znacznie taniej i na znacznie
    większą odległość.

    Lukasz

  • 288. Data: 2022-08-15 20:10:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.08.2022 10:13, ii wrote:

    > Nie, raczej o wolność trucia.

    no tak, to po to te wyłączenia samochodów luksusowych spod tych
    ograniczeń. Bogaci nie trują ;)

    > Tak, wszyscy Izery dostaniemy. Już się z tego śmieją na kabaretach.

    zapłacimy za to, tak samo jak za szczepionki

    Lukasz

  • 289. Data: 2022-08-15 20:13:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.08.2022 16:57, Cavallino wrote:

    > A kto chce wciskać na siłę elektryki?
    > Bo na pewno nie ja.
    > Wręcz przeciwnie - im ich mniej tym dla mnie lepiej.

    No oczywiście, że nie ty. Nie miałem Ciebie na myśli. I tak samo jak w
    przypadku szczepionek nie wypowiadałbym się na temat elektryków, gdyby
    nie przymus do którego nikt nie zmusza.

    Lukasz

  • 290. Data: 2022-08-15 20:37:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Dla mnie to podstawowa zaleta elektryka. Mogę sobie sam w domu go
    > zatankować nawet jak będzie totalny lockdown i świat jak w madmax'ie.

    jeszcze tylko dodam - na totalny lockdown jestem przygotowany i go
    przeżyję, tym razem nawet zatańczę jak zagrają - czyli zamiast pracować,
    będę pobierał zasiłek, a do pracy pójdę jedynie przez kolejną spółkę,
    nie rezygnując z pieniędzy z helikoptera). Dla mnie paliwo może się
    przydać do "świata jak w madmax'ie" żeby przemieścić się do lepszej
    części świata, albo ew. do uzupełnienia w przypadku dłuższych ograniczeń
    w tankowaniu jak kilka miesięcy temu.

> [...]
    > zastanawiam nad dodatkowymi 5kW w PV off-grid właśnie na potrzeby
    > elektryka i zasilania chałupy w przypadku kryzysów. ON czy PB sam sobie

    U mnie w krainie deszczowców nie ma to aż takiego sensu..

    Lukasz