  • 321. Data: 2022-08-18 10:48:35
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.08.2022 o 19:29, ddddddddddddd pisze:

    > baaa, nie tylko po kraju ale po kontynencie, ale mój malutki magazyn
    > paliwa nie został stworzony w tym celu.

    A w jakim? Jak nie ma kryzysu paliwo jest to po co magazyn.

    > P.s. straszą chyba wszędzie, ale chyba Serbia jako pierwsza testuje
    > 2-godzinne przerwy w dostawach prądu żeby przyzwyczaić obywateli...

    To się może zdarzyć tak czy siak. Tak jak pandemia mogłaby.

  • 322. Data: 2022-08-18 11:03:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Aug 2022 18:29:37 +0100, ddddddddddddd wrote:

    > baaa, nie tylko po kraju ale po kontynencie, ale mój malutki magazyn
    > paliwa nie został stworzony w tym celu.

    Uwaga, paliwo sie starzeje, trzeba rotowac.
    Czyli tankowanie do kanistra, kanister do garazu, najstarszy kanister
    do baku ...

    > P.s. straszą chyba wszędzie, ale chyba Serbia jako pierwsza testuje
    > 2-godzinne przerwy w dostawach prądu żeby przyzwyczaić obywateli...

    Zeby im zamrazarki oproznic, czy zeby generatory sobie kupili ?

    J.

  • 323. Data: 2022-08-18 18:51:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.08.2022 10:03, J.F wrote:

    > Uwaga, paliwo sie starzeje, trzeba rotowac.
    > Czyli tankowanie do kanistra, kanister do garazu, najstarszy kanister
    > do baku ...

    wiem, to akurat dla mnie nie problem, bo jeżdżę sporo. Bardziej
    zastanawia mnie różny kolor ropy na różnych stacjach - kupowane latem,
    więc zimowych dodatków nie ma.

    > Zeby im zamrazarki oproznic, czy zeby generatory sobie kupili ?

    kto tam wie

    Lukasz

  • 324. Data: 2022-08-18 18:59:41
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.08.2022 09:48, ii wrote:

    > A w jakim? Jak nie ma kryzysu paliwo jest to po co magazyn.

    no i jak dobra praca jest, a stopy procentowe niskie, to po co
    oszczędności...
    Paliwo mam, bo może nim ogrzeję chatę, może się przyda jak nagle zrobią
    z mojego kraju drugą Kanadę/Chiny/Australię, a generalnie mam nadzieję,
    że tylko będę nim rotował i się nie przyda.

    > To się może zdarzyć tak czy siak. Tak jak pandemia mogłaby.

    To nie ulega wątpliwości. Kiedyś jeszcze myślałem, że to co się dzieje
    ma sens, ale zamykanie ludzi w domach z powodu grypy mnie z tego
    przeświadczenia wyleczyło ;)

    Lukasz

  • 325. Data: 2022-08-19 17:13:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.08.2022 o 18:59, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > z mojego kraju drugą Kanadę/Chiny/Australię, a generalnie mam nadzieję,
    > że tylko będę nim rotował i się nie przyda.

    Jak będzie kryzys to dopiero zaczniesz paliwo naprawdę oszczędzać a nie
    "poruszać się na większe odległości". No chyba, że jesteś z PiS'u to
    zrobisz dokładnie odwrotnie :-)

    > To nie ulega wątpliwości. Kiedyś jeszcze myślałem, że to co się dzieje
    > ma sens, ale zamykanie ludzi w domach z powodu grypy mnie z tego
    > przeświadczenia wyleczyło ;)

    Nie bagatelizowałbym wirusa, ale te różne zamykania lasów, cmentarzy,
    noszenie szmat na twarzy, niesprawdzone szczepionki ... to jest zwykłe
    obłąkaństwo nie mające uzasadnienia merytorycznego.

  • 326. Data: 2022-08-20 12:22:14
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 19.08.2022 16:13, ii wrote:

    > Jak będzie kryzys to dopiero zaczniesz paliwo naprawdę oszczędzać a nie
    > "poruszać się na większe odległości". No chyba, że jesteś z PiS'u to
    > zrobisz dokładnie odwrotnie :-)

    to na pewno, może nawet wywołają kryzys, który zmusi mnie do zakupu
    elektryka, a może ten kryzys zmusi mnie do sprzedaży auta całkowicie
    (choć mam nadzieję że zdążę się przed tym czasem ewakuować). Na razie
    jednak wykorzystuję czas, bo nie wiem, czy za chwilę nie wymyślą
    kolejnych lockdownów i będzie dużo większy problem w przemieszczaniu.
    Tak samo sposób działania mojej firmy nie jest optymalny, a taki, żeby
    zabezpieczyć się przed lockdownami. I wiem, że już dużo trudniej będzie
    wprowadzić kolejny lockdown, ale z drugiej strony przed 2020 nie
    uwierzyłbym, że ludzie dadzą się zamknąć w domu...

    > Nie bagatelizowałbym wirusa, ale te różne zamykania lasów, cmentarzy,
    > noszenie szmat na twarzy, niesprawdzone szczepionki ... to jest zwykłe
    > obłąkaństwo nie mające uzasadnienia merytorycznego.

    uzasadnienie to ma, ale w kontekście zmian jakie są wprowadzane i
    wielkiego resetu, a nie medycyny. Co ciekawe dwa lata temu z tymi
    poglądami byłem szurem, nawet na tej grupie, a teraz już chyba nikt nie
    uważa wielkiego resetu za teorię spiskową

    Lukasz

  • 327. Data: 2022-08-21 00:16:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.08.2022 o 12:22, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > wprowadzić kolejny lockdown, ale z drugiej strony przed 2020 nie
    > uwierzyłbym, że ludzie dadzą się zamknąć w domu...

    Gdzie tam trudniej. Teraz dopiero są powody by wprowadzać lockdown z
    powodu paliwa i ekologii a nie pandemii. Ludzie naprawdę odczuwają to,
    że paliwo jest droższe i przemieszczania się na większe odległości
    unikają. Są skłonni jeździć pociągami jak im ktoś powie, że tak trzeba.
    Jechałem dzisiaj pociągiem przez Polskę :-)

> [...]
    > poglądami byłem szurem, nawet na tej grupie, a teraz już chyba nikt nie
    > uważa wielkiego resetu za teorię spiskową

    A jest jakaś spójna koncepcja Wielkiego Resetu? Nie jest tak, że to po
    prostu mieszanie?

  • 328. Data: 2022-08-21 10:07:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.08.2022 23:16, ii wrote:

    > A jest jakaś spójna koncepcja Wielkiego Resetu? Nie jest tak, że to po
    > prostu mieszanie?

    nie ma i raczej nie będzie, częściowo informują, ale o ile np wiadomo,
    że będzie przejście do nowego systemu monetarnego opartego o CBDC, to
    nie wiadomo w jaki sposób się odbędzie. Bo to, że obecne waluty nie są
    już nic warte i muszą upaść, to nic odkrywczego. Ale czy zdążą upaść (to
    wywoła duże niepokoje społeczne), czy poprostu przejdziemy na CBDC (ale
    wtedy raczej będzie dość duży opór przy likwidacji gotówki), czy wystąpi
    jeszcze inny czynnik, który ułatwi przejście (np. atak hakerski na
    system bankowy, który ćwiczyli tak jak i pandemię) - tego nie wie nikt,
    można tylko snuć teorie.
    Jak dla mnie to bardzo ciekawe czasy i sposób na przejęcia majątków na
    globalną skalę, najgorsze tylko jest to, że mamy żyć w cyfrowym
    komuniźmie i raczej jest to nieuniknione - praktycznie na całym świecie
    będą drugie chiny, australia czy kanada (pisanie z małej litery to
    oznaka braku szacunku ;)

    Lukasz