  • 31. Data: 2010-06-21 10:33:38
    Temat: Re: filtr UV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    > Obiektywy nie są z gipsu.

    A czego sa warstwy przeciwodblaskowe ?
    Skad wiesz ze nie z kredy ? :-)

    > Musiałbyś się wybrać w Himalaje, a poza tym na dotarcie uv do
    > matrycy raczej nie ma dużych szans.

    Nawet jak dotrze, to krzem malo czuly.

    J.

  • 32. Data: 2010-06-21 11:19:43
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4c1f3f49$0$19168$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mateusz Papiernik nabazgrał:

    > Masz jakieś realistyczne sample tej teorii? Lub pomysł na konkretne
    > warunki, kiedy to najbardziej wyłazi, żeby sobie samemu potestować?

    Jak Ci słoneczko w obiektyw poświeci.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 33. Data: 2010-06-21 12:26:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Papiernik napisał(a):
    > Jedyne czego nie testowałem za bardzo to podatność na flary.

    Potestuj:
    - w dzień słońce w kadrze
    - nocą latarnie lub lampy w kadrze

    --
    Mirek

  • 34. Data: 2010-06-21 12:39:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-20 21:21:06 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Obiektywy nie są z gipsu.

    Mówisz że przednia soczewka tak sama z siebie wytrzymuje konfrontację z
    metalem, kamieniem czy choćby twardym drewnem? Czego to się człowiek
    nie dowie w internecie.
    Mi filtr już 2 razy uratował przednią soczewkę, paru znajomym podobnie.
    Może to niewiele, 2 zdarzenia na naście lat, ale znacznie taniej niż
    obiektyw do wyrzucenia. No może dla posiadaczy kitów, czy Heliosów to
    argument bez znaczenia...

    Ale co na to empiryka?

    de Fresz

  • 35. Data: 2010-06-21 12:42:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-21 13:19:43 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Jak Ci słoneczko w obiektyw poświeci.

    Gdzieś niedawno widziałem testy, nie mogę sobie za cholerę przypomnieć
    gdzie. Wpływ dobrego filtra jest niewielki, na większości szkieł w
    pewnych konretnych sytuacjach i tak będą flary, nawet bez filtra.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-06-21 13:04:17
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-21 14:26, John Smith pisze:

    > Potestuj:
    > - w dzień słońce w kadrze
    > - nocą latarnie lub lampy w kadrze

    Mhm, czyli flary - tak jak myslalem - tego nie testowalem. Ale sprawdze,
    bo sam jestem cholernie ciekawy. Inna rzecz, ze mozna w takich
    sytuacjach zawsze filtr po prostu zdjac. Dzieki!

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 37. Data: 2010-06-21 13:09:30
    Temat: Re: Re: filtr UV
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 23:00:28 -0700 (PDT), rabin
    <t...@g...com> wrote:

    >z cyfrą :P

    Jeśli można: czym zamierzasz tą "cyfrę" zasilać?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 38. Data: 2010-06-21 13:58:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:
    > Mhm, czyli flary - tak jak myslalem - tego nie testowalem.

    Flary dają szczególnie czadu, bo powierzchnia filtra jest płaska w
    przeciwieństwie do soczewek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 39. Data: 2010-06-21 13:59:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > A czego sa warstwy przeciwodblaskowe ?

    Z różnych twardych substancji.

    > Skad wiesz ze nie z kredy ? :-)

    Bo jestem mondry :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 40. Data: 2010-06-21 14:02:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > Mi filtr już 2 razy uratował przednią soczewkę, paru znajomym podobnie.
    > Może to niewiele, 2 zdarzenia na naście lat, ale znacznie taniej niż

    Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi i decyzji o zakładaniu bądź
    nie filtrów.

    > No może dla posiadaczy kitów, czy Heliosów to
    > argument bez znaczenia...

    A ja mam dłuższe... narty...
    Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać :)

    >>> 2. wybieram się w góry wysokie gdzie będzie pełna lampa i bezchmurne

    > Ale co na to empiryka?

    Empiryka stwierdzi mój zgon w ciągu najbliższych pięćdziesięciu lat.
    Na co mi problemy z obiektywem? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/