  • 11. Data: 2014-11-14 13:47:27
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-13 22:36, Piotr Kosewski pisze:

    > Czy w dobie 3D Studio Max i współczesnych komputerów w ogóle
    > warto robić zdjęcia?
    > http://www.brightsideofnews.com/Data/2012_12_17/OTOY
    -Shows-the-Future-of-Computer-Graphics-Photorealisti
    c-Human/OTOY_RenderHuman_689.jpg

    > http://img35.imageshack.us/img35/2189/sidebyside2033
    707.jpg

    No akurat w sporej części branży, gdzie jeszcze niedawno dominowała
    fotografia, zaczęto ją zastępować renderami. Jak się popatrzy na dobre
    wykonania renderingu przy użyciu dobrych silników, to w sumie nie ma się
    czemu dziwić :)
    http://www.maxwellrender.com/index.php/gallery/image
    s/5/

    --
    marcin

  • 12. Data: 2014-11-14 13:56:27
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-11-14 13:47, mt pisze:

> [...]
    > fotografia, zaczęto ją zastępować renderami. Jak się popatrzy na dobre
    > wykonania renderingu przy użyciu dobrych silników, to w sumie nie ma się

    Poza tym dobry rendering czasem łatwiej zrobić niż dobre zdjęcie.
    Np. w branży deweloperskiej, osiedla nie ma, a foldery już są.

    W branży samochodowej, dobre oświetlenie auta może być droższe
    i trudniejsze do wykonania, niż rendering.

    JD

  • 13. Data: 2014-11-14 16:16:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-14 13:56, JD pisze:

> [...]
    >
    > W branży samochodowej, dobre oświetlenie auta może być droższe
    > i trudniejsze do wykonania, niż rendering.

    Ano. Jednym z niedawnych (1-2 lata temu) w miarę głośnych przykładów
    odejścia od fotografii była Ikea, która w katalogach zastąpiła zdjęcia
    renderami, bo tak było lepiej, szybciej, łatwiej i taniej a przy dobrym
    renderze i tak nikt nie zauważył różnicy.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2014-11-14 20:49:25
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-14 13:56, JD wrote:
    > Poza tym dobry rendering czasem łatwiej zrobić niż dobre zdjęcie.
    > Np. w branży deweloperskiej, osiedla nie ma, a foldery już są.

    Tu to akurat nie ma wielkiego wyboru. 100 czy 200 lat temu się malowało
    i robiło modele rzeczywiste, a dziś robi się render. Normalna kolej
    rzeczy. :)

    > W branży samochodowej, dobre oświetlenie auta może być droższe
    > i trudniejsze do wykonania, niż rendering.

    Akurat w branży samochodowej (jak i elektronicznej, AGD i tak dalej)
    rendery masz prawie gratis, bo model i tak powstaje na etapie
    projektowania (a właściwie 2: najpierw prosty do "dizajnu", a potem
    CAD).

    Ale oczywiście wiele firm idzie dalej. Głośno było ostatnio np. o IKEA.
    Znowu: modele produktów mają, ale robią całe rendery pomieszczeń.

    Tak jest znacznie taniej niż gdyby musieli robić kilkadziesiąt scen
    i kilkaset zdjęć do katalogu.
    Tym bardziej, że katalogi są różne w różnych krajach (bo Polacy lubią
    czerwone, Anglicy - beżowe, a Niemcy... kiełbasy).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 15. Data: 2014-11-15 00:59:24
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 15:39:46 UTC+1 użytkownik gowit napisał:

    > Czy w dobie tych Photoshop'ów i innych cudów filtry tradycyjne mają jakiś sens?
    > No może po za szarym.

    Mają. Nakręcenie filtra trwa sekundy, poprawienie spartolonego zdjęcia godziny.
    Sens utraciły filtry efektowe- wyłącznie. Cała reszta ma się doskonale.
    Pozdrawiam Marcin

  • 16. Data: 2014-11-15 11:58:03
    Od: gowit <w...@g...com>

> [...]

    Sens utraciły filtry efektowe- wyłącznie. Cała reszta ma się doskonale.

    No racja . Tylko ja zauważyłem że ostatnio to wcale nie wyjmuję z torby polara .W
    postprocesie wolę , nawet jeśli dłużej trwa . Ale ja amator i mam czas.

  • 17. Data: 2014-11-15 12:39:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 15. November 2014 11:58:05 UTC+1 schrieb gowit:

> [...]
    postprocesie wolę , nawet jeśli dłużej trwa . Ale ja amator i mam czas.

    zero szans dostac z polara taki wynik jak mozna w obrobce.
    majac wprawe w obobce jestes szybciej i z lepszym wynikiem gotowy.
    tylko niekiedy rzeczywiscie nie da sie zastapic polara , ale to raczej fotografia
    techniczna.

    tam gdzie polar nie wytrcza robie to oczywiscie bez polara.

    operowanie polarem wcale nie jest takie wygodne , zdjac oslone przeciwsloneczna ,
    wyjac polara z pudelk azakreci , ustawic itd itp

    to jest minuta nie sekundy.+
    do tego spadek jasnosci o 2EV - trzeba kompensowac za pomoca ISO , co powoduje
    wyrazny spadek jakosci.
    w sumie zawsze sie to tym konczy , ze polar lezy w torbie gdyz wygodniej i lepiej
    obrobic.
    pomijam fakt bledow wprowadzanych przez polar , jak zafarby czy w szerokim kacie
    rozny efekt , z powodu zmiany kata polaryzacji w zaleznoscci od kata padania swiatla.

    inne filtry - szary polowkowy.
    znacznie wygodniej jest zrobic drugie zdjcie w aeb niedosiwtlone o 1 - 2 ev i wstawic
    ciemniejsza gore . Mozna to zrobic bezsladowo . tp przejscie gora/dol przy filtrze
    polowkowym jest czesto widoczne .

    filtry barwne - sa pluginy dajace dizo wieksze mozliwosci.

    pomijam fakt ze filtry barwne jak np plastikowy cockin rujnuje rozdzieloczosc ,
    trzeba pomniejszac obraz zeby ukryc nieostrosc.

  • 18. Data: 2014-11-15 15:20:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-15 o 11:58, gowit pisze:

    > No racja . Tylko ja zauważyłem że ostatnio to wcale nie wyjmuję z
    > torby polara .W postprocesie wolę , nawet jeśli dłużej trwa . Ale ja
    > amator i mam czas.

    A jak odzyskujesz przepalone odblaskami miejsca, które polarem mógłbyś
    ograniczyć? Domalowujesz utracone miejsca na każdym źdźble trawy w
    krajobrazie, zamalowujesz odblaski od spoconej skóry fotografowanej
    osoby, dorysowujesz ryby w stawie gdy bez polara ich nie widać?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2014-11-15 16:47:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m47ngb$coj$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > krajobrazie, zamalowujesz odblaski od spoconej skóry fotografowanej
    > osoby, dorysowujesz ryby w stawie gdy bez polara ich nie widać?

    No, to wlasnie mialem na mysli, piszac, ze z polarem latwiej.
    --
    TA

  • 20. Data: 2014-11-15 17:45:11
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-15 11:58, gowit wrote:
    > No racja . Tylko ja zauważyłem że ostatnio to wcale nie wyjmuję z torby polara .W
    postprocesie wolę , nawet jeśli dłużej trwa . Ale ja amator i mam czas.

    Weź trochę ogarnij się w obsłudze Usenetu. :o
    Co Ty właściwie zrobiłeś? Odpowiedziałeś sam sobie i wkleiłeś cytat
    z innego miejsca? Lubisz wyzwania i stwierdziłeś, że to jest najbardziej
    męczące i bezsensowne? :o

    W obróbce nie da się osiągnąć tego, co powoduje filtr polaryzacyjny.
    "Nie da się" oznacza, że jest to fizycznie niemożliwe, a nie, że
    Ty sobie poradzisz, bo masz dużo czasu. :]

    Zresztą z tym amatorem to też dziwna teoria. Amatorzy mają przecież
    właśnie mniej czasu niż profesjonaliści, bo muszą jakoś zarabiać.
    Chyba że jesteś np. amatorem-emerytem i naprawdę czasu Ci nie brakuje...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski