  • 11. Data: 2013-05-16 17:17:21
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-16 15:48, firr kenobi pisze:

    > no raczej nie calkiem

    NIe rozsypoują się?
    Rozsypują

    > a w tym mesie te obliczenia miedzy wezlami
    > sieci sa jakies skomplikowane analityczne czy
    > tez raczej cos prostego ?

    Są dość skomplikowane nawet dla osób, które są
    w stanie pojąć zderzenie brył sztywnych.

    pzdr
    bartekltg

  • 12. Data: 2013-05-16 19:02:53
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 17:17:21 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > NIe rozsypoują się?
    >
    > Rozsypują

    > Są dość skomplikowane nawet dla osób, które są
    >
    > w stanie pojąć zderzenie brył sztywnych.

    hehe, rozsypywac to sie mogą, po prostu sie
    przewracają - pisałem ze mi chodzi nie o
    przewracanie sie sterty pudel tylko o
    cos innego (o znacznie bardziej relistyczne
    zderzenia z uszkodzeniami - np dwie dechy
    z dwu roznych materialow sie zderzają
    moga sie odksztalcać, pękać itd

  • 13. Data: 2013-05-16 19:18:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-16 19:02, firr kenobi pisze:

    > hehe, rozsypywac to sie mogą, po prostu sie
    > przewracają - pisałem ze mi chodzi nie o

    OK, widać obejrzenie filmiku też za trudne, baw się sam.

    pzdr
    bar

  • 14. Data: 2013-05-16 19:25:09
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 19:18:15 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > OK, widać obejrzenie filmiku też za trudne, baw się sam.

    luzik nie ma obowiazku uczestniczenia
    w temacie (ktory wolabym by odszedl od
    filmikow z angry birds (nie jest to wcale
    taka dobra gra) a poszedl bardziej
    w stronę tych inżynierskich dokladniejszych
    obliczen - jak to sie robi? ile mozna
    wymodelowac, jakie progsy, frameworki -
    bo to nawet ciekawe jak ktos chcialby
    troche obadac ten temat

  • 15. Data: 2013-05-16 22:22:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 19:02:53 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

> [...]
    > przewracanie sie sterty pudel tylko o
    > cos innego (o znacznie bardziej relistyczne
    > zderzenia z uszkodzeniami - np dwie dechy

    Mnie zawsze ciekawiło czy w praktyce można zrobić
    optymalizację jakiś mechanizmów. Jakiś algorytm (może
    ewolucyjny) dobiera kształt... nie wiem czego...
    łopatek śruby, żagla, latawca, a potem wierna symulacja
    fizyczna. I tak w kółko. W końcu bierzemy najlepszy
    kształt. Czy w praktyce najlepszy będzie taki sam
    jak w symulacji, czy się rozminą?

    Kiedyś widziałem jakąś symulację zderzenia dużych
    obiektów astronomicznych. Według symulacji, w zależności od
    parametrów, były możliwe zaledwie 2-3 scenariusze:
    powstanie trwały księżyc, powstaną dwa nietrwałe księżyce,
    powstaną pierścienie w koło planety. Czy takie symulacje
    pokrywają się w jakimś stopniu z rzeczywistością?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-05-16 23:51:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-16 22:22, M.M. pisze:

> [...]
    > fizyczna. I tak w kółko. W końcu bierzemy najlepszy
    > kształt. Czy w praktyce najlepszy będzie taki sam

    Nowe samoloty czasem się tak projektuje. Aerodynamikę
    samochodu często też. Np B777 był 'projektowany wyłącznie
    za pomocą komputera' - jak rozumiem, nie używano do prób
    i błędów tunelu aerodynamicznego.
    Któryś kolos, chyba A380, miał podobnie.

> [...]
    > powstaną pierścienie w koło planety. Czy takie symulacje
    > pokrywają się w jakimś stopniu z rzeczywistością?

    Zależy:) Zjawisk, o których autor symulacji nie pomysał
    (i nie wynikają one z podstawowych praw)w symulacji nie
    będzie. Może nie przewidzieć np, że planeta odpowie serią
    z niuków w kierunku asteroidy;) Poważniej, często przepływ
    liczy się jako nieściśliwy (oczywiśćei, gdy w rzeczywistości
    z grubsza jest), jest łatwiej, ale dźwięku zostaje wycięty.

    Dokładna ścisła symulacja kwantowego układu fermionów
    wymaga wykładniczych wysiłków.

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2013-05-17 00:31:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 16 May 2013 10:19:37 +0200, Tomasz Sowa
    <t...@N...ttmath.org> wrote:

    >Nie zdajesz sobie sprawy jaka jest czasochłonność takich obliczeń.
    >Interesująca cie dziedzina wiedzy to MES (metoda elementów skończonych),
    >MEB (metoda elementów brzegowych) oraz MRS (metoda różnic skończonych).
    >Ale tego się nie stosuje na potrzeby gier komputerowych.

    Jak Oryginalny Poster nie potrafi rozwiazac problemu zderzenai dwoch
    kulek, to akurat zrodumie co do niego piszesz...

    A.L.

  • 18. Data: 2013-05-17 01:31:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 16 May 2013 14:59:25 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Nie znam gry, gdzie zniszczenia się symuluje.

    Red Faction?

    RW

  • 19. Data: 2013-05-17 02:46:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-17 01:31, Roman W pisze:

    > Red Faction?

    Nie znam:( Rzeczywiście się tam symuluje, a nie jest to
    tylko 'zniszczalne środowisko'?

    W trzecim x-com'ie kiedyś rzuciłem granat tak, że jakaś
    struktura waliła się minutę, ale nie uznałbym tego za
    jakościową różnicę od 'klocek znika, jak dostanie
    odpowiednie obrażenia'.

    pzdr
    bartekltg

  • 20. Data: 2013-05-17 03:31:00
    Temat: Re: fizyka rozwa?ki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 May 2013 02:46:50 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Nie znam:( Rzeczywi?cie si? tam symuluje, a nie jest to
    >tylko 'zniszczalne ?rodowisko'?

    Podejrzewam ze sie nie symuluje. Pzrez czas niejaki zajmowalem sie
    problemem zniszczen wywolywanych przez przypadkowe eksplozje
    (wypadki). Problem polegal na policzeniu jak sie obiekt rozpadnie na
    czesci i jak te czesci beda "podrozowaly".

    Niestety, obliczeniowo jest to skomplikowane i nei sadze aby mozliwe
    bylo zrobienie tych obliczen w czasie rzeczywistym, przez "engine" gry

    A.L.