  • Data: 2014-10-01 16:14:55
    Temat: Re: flyback raz jeszcze - zwoje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,
    >Raczej w szczelinie...

    Szczelina immanentna cecha rdzenia ... chyba ze lubisz przekladki lub
    szlifierki :-)

    Ale jesli lubisz to tym bardziej policzenie energii i objetosci
    szczeliny jest najbardziej wprost.
    A nie zastanawiac sie jak szczelina wplywa na prad nasycenia :-)

    >Masz obliczone I i L - dlaczego nie wykorzystać? E energia to I^2*L/2
    >właśnie.

    Znam tez moc i pożądana czestotliwosc, to mi najszybciej wyliczyc
    energie na cykl wlasnie :-P

    >Dawniej, to znaczy kiedy? Najstarsza wersja katalogu Ferroxcube, jaką
    >mam pod ręką pochodzi z 2002 roku i te wykresy w niej są. To bardzo
    >przydatne narzędzie i nie pojmuję Twoich fochów.

    A w 1990 ? w 2002 to juz przetwornice byly powszechne ... choc
    usiluje sobie przypomniec jaka wtedy byla ladowarka do telefonu.

    >Ale rozmawiamy teraz o ferrytach ze szczeliną dyskretną. Proszki to
    >zupełnie inna para kaloszy. Choć i tu, przy liczeniu ,,na piechotę"
    >nadal najprościej polegać na I^2*L. Polecam:
    >http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2159109.html

    Ja tylko o tym ze nazywajmy rzecz po imieniu - energia zgromadzona w
    cewce/rdzeniu/szczelinie.

    J.