  • Data: 2016-09-28 22:05:33
    Temat: Re: galvanotest - macie doświadczenia?
    Od: Tomasz Piasecki <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 28 September 2016 12:00:21 UTC+2, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Piasecki" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie ma jakiegos gotowego miernika ?

    To jest gotowy miernik. Zestaw znaczy. Przystawia się głowicę z uszczelką,
    elektrolitem i elektrodą i prąd zaczyna zjadać powłokę. W momencie, kiedy na wierzch
    wyjdzie następna warstwa jest skok napięcia między elektrodą i podłożem. Powierzchnia
    znana, ładunek jaki przepłynął znany, więc zakładając skład powłoki wyznacza grubość.
    Grubość w sekundach, ot taki pomysł

    Wszelkie urządzenia oparte na polach magnetycznych czy prądach wirowych odpadają. TDR
    ultradźwiękowy - gdyby nie to odbicie na wejściu w materiał, które zasłania granice
    między powłokami byłoby super.

    > Ze starych czasow - byla metoda polegajaca na przykladaniu goracych
    > elektrod.
    > Powstawal gradient temperatur i tworzyly sie termopary na stykach
    > roznych metali.
    > A wiec mierzalne napiecie.
    Ciekawe, nie znałem, poszukam.

    może wprowadziłem nieco w błąd, galvanotest to nazwa własna kulometrycznego miernika
    grubości powłok - inni producenci nazywają to inaczej.

    Wyrazy,
    TomaszPe