  • Data: 2009-01-01 21:47:23
    Temat: Re: hala katowice
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:gjjd7s$euq$1@inews.gazeta.pl...

    > No to wtedy byłyby potrzebne tensometry działające na ściskanie. Chyba
    > faktycznie prościej mierzyć jedno odkształcenie strukturalne w
    > centymetrach, niż w wielu punktach w mikrometrach.

    Niekoniecznie. Jeśli to stalowy słup wykonany w formie kratownicy, to
    pewnie da się znaleźć rozciągany element. Poza tym te tensometru można by
    przykładowo polepić jednym końcem do jednego elementu, a drugim do
    drugiego, by zabezpieczyć połączenia belek z słupami. Zresztą mnie chodziło
    przede wszystkim o koncepcję instalacji alarmowej. Kwestia techniczna co
    mierzyć i w jaki sposób interpretować, to jednak trzeba by było
    skonsultować z budowlańcami no i omawiać konkretny projekt.