    From: Brkzzz <e...@t...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Sun, 4 Jan 2009 10:25:51 -0800 (PST)

    On 2 Sty, 01:36, Konrad Anikiel <a...@...c> wrote:

    > A mechanizm zniszczenia w słupie to nie wyboczenie?

    > No właśnie, w budowlach ziemnych powolne odkształcenie jest może i
    > normalne, ale w strukturach stalowych nie jest (liniowy zakres prawa
    > Hookea, brak pełzania, niskocyklowe postępujące odkształcanie
    > zmęczeniowe z wysokim naprężeniem średnim pomijalne). Mam wrażenie, że w
    > ogólnym przypadku czas na ewakuację po włączeniu się alarmu równałby się
    > spadnięciu stropu na ziemię, bo coś mi mówi że od przekroczenia granicy
    > plastyczności w jakimś krytycznym punkcie do katastrofy upłynęły
> [...]

    Kilka sekund i pierdut byloby dla stali o nieustalonej granicy
    plastycznosci. Z tego tez wzgledu takich stali sie nie stosuje w
    budownictwie cywilnym, lepsze sa gatunki o moze nizszej, ale za to
    wyraznej granicy plastycznosci, daje to wlasnie czas na ucieczke. Nie
    dochodzi do zniszczenia od razu tylko istnieje dolna i gorna granica
    plastycznosci, przy czym po przekroczeniu gornej granicy jest jeszcze
    mozliwosc zniesienia wzrostu naprezenia.