    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Tue, 6 Jan 2009 01:52:12 -0800 (PST)

    On 6 Jan, 06:30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Temperatura siegala -20 - czy jakas istotna czesc tego sniegu na dachu
    > ulegla stopieniu i szukala odplywu ?

    Oczywiście, ale nie w momencie kiedy było -20C, tylko wcześniej, kiedy
    się obniżała, a przy samym dachu wciąż przekraczała 0C. Ten cykl miał
    miejsce zapewne wiele razy, był rozłożony w czasie. Myślę że tego
    czasu było wystarczająco dużo żeby to co było do spłynięcia spłynęło.
    Sam widziałem trochę wcześniej, woda z dachu kapała, chociaż na
    zewnątrz był lekki mróz i trochę śniegu.. Ale nieszczelny dach to nie
    jest wystarczające ujście dla niezłego jeziora. Jeśli w kolektorze
    siedzi kloc lodu to woda nie spłynie, wszystko jedno ile jej ponad tym
    lodowym korkiem jest.
    Konrad