  • 1. Data: 2002-07-10 17:19:14
    Temat: ipartners i sprintlink
    Od: Tomasz Witkowski <t...@n...art.pl>

    Witam

    Mam w biurze lacze stale od Ipartners. Jakis czas temu, a dokladniej
    gdy przepieli sie oni z EBONE na siec SPRINT zauwazylismy pogorszenie
    dzialania internetu zachodniego. Dzisiaj przykladowo owe lacze do
    SPRINT 'lezalo'. Pingi byly po 500-600, czyli tragedia... Lacze
    o ile dobrze pamietam rowniez mialo problemy tydzien temu. Czasami
    nawet gdy pozornie lacze do SPRINT dziala OK to sa problemy z transferami
    z niektorych siteow z innych sieciach (np. GBLX, OpenTransit).
    Czy grupowicze rowniez zaobserwowali podobne objawy ?
    Szkoda ze nie ma juz EBONE....

    pozdrawiam,
    t.

  • 2. Data: 2002-07-10 19:57:19
    Temat: Re: ipartners i sprintlink
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    > z niektorych siteow z innych sieciach (np. GBLX, OpenTransit).
    > Czy grupowicze rowniez zaobserwowali podobne objawy ?

    Cos im dzisiaj padlo i ruch szedl jakos na okolo (inna trasa -
    prawdopodobnie drugim zapasowym laczem - przypychajac sie zreszta)..
    A tak ogolnie spowolnienia sa skutkami wylaczenia jak by nie patrzec
    najwiekszego europejskiego backbone - nie wszyscy w pelni przepieli sie do
    innych sieci, miejscami w wyniku nadmiaru ruchu przejetego od EBONE
    wystepuje przeciazenia laczy/routerow poszczegolnych sieci, miejscami wyszly
    bledy konfiguracji bgp itd... Szczerze mowiac obawialem sie ze problemy beda
    wieksze, jednak ogolnie nie jest zle...

    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 3. Data: 2002-07-11 15:02:55
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >Czy grupowicze rowniez zaobserwowali podobne objawy ?
    >Szkoda ze nie ma juz EBONE....

    tak btw, to po przepieciu na sprintlink, ja stwiedzilem znaczaca poprawe - ale
    moze to zwyczajnie "moj Pozman" rozszerzyl kanal do pronetu, a i wakacje daly
    znac? Jeszcze w maju w dzien szlo 5-10 kB/s, a teraz 70-300 kB/s.

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 4. Data: 2002-07-13 15:46:33
    Od: Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl>

    On Thu, 11 Jul 2002, Adam_mb wrote:

> [...]
    > moze to zwyczajnie "moj Pozman" rozszerzyl kanal do pronetu, a i wakacje daly
    > znac? Jeszcze w maju w dzien szlo 5-10 kB/s, a teraz 70-300 kB/s.

    z pozycji klienta LubMAN obserwowałem to samo, nie mam do końca
    pewności, czy zbiegło się to z jakimiś zmianami na styku z pronetcom
    lub rekonfiguracją traffic-shapera u mojego ISP, ale dokładnie od
    momentu jak ruch zagraniczny zaczął ode mnie lecieć sprintlinkiem
    zamiast kpnqwestem, poczułem istotną różnicę na korzyść, o czym kiedyś
    tu wspominałem.

    jako ciekawostkę powiem, że 4-go lipca tuż po burzy doznałem ciężkiego
    szoku widząc stabilny transfer 800KB/s (30MB próbka) ze Szwecji.
    po paru godzinach wróciło do normy, może coś większego im z łączy
    wypadło i tak się wtedy poluzowało, nie mam pojęcia. ;)

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 5. Data: 2002-07-13 16:11:12
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <2...@s...zin.lublin.pl>
    , Paweł Małachowski napisał(a):

    > z pozycji klienta LubMAN obserwowałem to samo, nie mam do końca
    > pewności, czy zbiegło się to z jakimiś zmianami na styku z pronetcom
    [..]
    > tu wspominałem.

    [..]
> [...]
    > po paru godzinach wróciło do normy, może coś większego im z łączy
    > wypadło i tak się wtedy poluzowało, nie mam pojęcia. ;)

    W tych okolicach na mieli dostawę nowego sprzętu :)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 6. Data: 2002-07-13 22:41:32
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Adam_mb wrote:

> [...]
    > poprawe - ale moze to zwyczajnie "moj Pozman" rozszerzyl kanal do
    > pronetu, a i wakacje daly znac? Jeszcze w maju w dzien szlo 5-10

    To chyba u Ciebie zwiekszyli, bo u mnie Ebone zawsze szedl pelna para, tj.
    pelna przepustowoscia mojego lacza
    (z wyjatkiem sytuacji, kiedy to druga strona miala dziadowski koniec).

    --
    ../ premax