  • Data: 2020-05-28 21:50:36
    Temat: Re: izolacja galwaniczna - szybka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale oba druciki przewodzą prąd w przeciwnych kierunkach. Wystarczy
    > zrobić skrętkę i pola się znoszą.

    Skrętkę zakładałem z definicji, ale:
    - dłuższy kabelek (nawet skrętka) chyba więcej wyemituje niż krótki (ale
    zapewne znikomo więcej),
    - zastanawiałem się czy pojemność między tymi drucikami (jak wszystkie
    20 wyjść to dłuższe skrętki) nie obciąża przetwornicy.

    > Push-pull to dwa forwardy na jednym rdzeniu. Można więc o tym myśleć
    > jako o dwóch zintegrowanych przetwornicach zasilających po 10 uzwojeń
    > każda. Mostki H pracują symetrycznie, więc obciążenia stanowią podobne.
    > Dlatego wystarcza jedno uzwojenie i jedna dioda na jeden kanał
    > wyjściowy, co również było poważnym argumentem projektowym.

    To mniej więcej ogarnąłem

    > Jeden mostek
    > to 4 napięcia, +15V i -3.5V brane parami w przeciwfazie. Większe
    > obciążenia są zasilane z pełnych mostków na bas4002.

    Nie mam praktyki z mostkami. Nie czuję do końca co chciałeś tu
    powiedzieć. Dla jednego mostka dwa uzwojenia o różnej liczbie zwojów aby
    dostać dwa różne napięcia? Czyli jest 20 uzwojeń wtórnych, ale niektóre
    trafiają do jednego odbiornika (całkowicie izolowanych od siebie
    obszarów jest mniej niż 20).

    > Warystorów tlenkowych unikam, bo kumulują uszkodzenia wywołane
    > przepięciami i się psują w mało przewidywalny sposób.

    Nigdy nie zastosowałem warystora.
    Wtedy to była decyzja, że następnym razem.
    Ale jak doszło do tego następnego razu to mi wyszło, że wystarczy mi jak
    dopuszczę jakieś 60V różnicy mas (po 30 w każdym urządzeniu) i dałem
    transile symetryczne 33V i równolegle do nich chyba 10nF.
    Gdy urządzenia pracują w obszarze o wspólnym systemie uziemienia (czy
    jak to się nazywa) - w każdym razie w tym samym budynku to podobno nie
    zdarzają się większe różnice na GND niż 50V (w czasie surge).
    A potem doszedłem do wniosku, że takie różnice nie pojawią się między
    urządzeniami zainstalowanymi blisko siebie tylko daleko od siebie (w
    ramach jednego budynku). Czyli kabelek RS485 ograniczy prąd w impulsie i
    jestem w stanie zabezpieczyć drivery przed tym nie stosując izolacji.

    > Owszem, raczej nie, ale mam nieuleczalną alergię na słowo "raczej". ;-)

    Nie da się nic zrobić jak nie będziesz w miarę ufał danym katalogowym
    stosowanych elementów :)
    P.G.