  • 21. Data: 2009-05-17 20:31:45
    Temat: Re: jak napisać szybki program
    Od: "Wojtek Pietruszewski" <gotohell@once.>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    news:rco015tccqrhchf7hum675s339u53j0j13@4ax.com...

    > Ja tez nei rozumiem, mimo ze moj pierwszy komputer byl na lampach
    > elektronowych :)

    to Ty pracowałeś na ENIACu?

    A moze wlasnie dlatego.... nie rozumiem
    > informatycznej "nowo mowy"?...
    >
    > A.L.

    Rozumiem że w Twoich czasach to pisać nie uczono??
    Z tego co widze tylko narzekasz i krytykujesz nie wnosząc nic do dyskusji.
    Jeżeli chcesz wykazać się wiedzą informatyczną albo ogólnie pojętą inteligencją
    to odpowiedz na pytanie, albo popraw kogoś kto jest w błędzie.

  • 22. Data: 2009-05-17 20:35:53
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 12:19:56 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >I) nie optymalizować.

    Nieprawda. Optymalizowac:

    a. Gdy program dziala za wolno

    b. Posluzyc sie regula "20% kodu konsumuje 80% czasu wykonania".
    Znalezc te 20% i zoptymalizowac.

    c. Go to a.

    A.L.

  • 23. Data: 2009-05-17 20:52:05
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    A.L. wrote:

    > Moge prosic o komentarz?...

    invariant , czyli niezmienny elemnt zachowania klasy. Rzecz na której
    można polegasć, bo jest zakodowana w projekcie. Np. pole klasy dla
    oznaczenia rozmiaru czegoś-tam

    int size;

    problem: jest kilka innych pól, np.

    int size_with_wings;
    int size_unfold;

    itd. Wartości początkowe są podane przez użytkownika albo pochodzą z
    innego źródła, i w kodzie jest wymóg że size jest zawsze z najmniejszy z
    tych pól. Można po prostu założyć że tak jest i pisać jakby warunek nie
    musiał być sprawdzony (to jest klasyczny invariant). Ale, po uważnym
    przyjrzeniu się działaniu programu, okazuje się że raz wprowadzony
    rozmiar się nigdy nie zmienia (to jest okazja którą trzeba zobaczyć,
    albo czasami stworzyć). A jeżeli się zmienia, to ze względu na pełnioną
    funkcję, koszt utworzenia nowego obiektu jest zdecydowanie mniejszy od
    kosztu sprawdzania rozmiaru za każdym razem, albo kosztu błędu. Co
    robimy? Dopisujemy jedno (albo więcej, do innych pól) const.

    const int size;

    ... i inicjalizujemy w liście inicjalizacyjnej konstruktora (jeżeli
    wartość trzeba obliczyć to dobrze sprawdzają się statyczne funkcje
    prywatne, albo współdzielone przez klasę i jej użytkowników "utility
    functions"; jeżeli trzeba sprawdzić, to oczywiście wyjątki wyrzuca się w
    konstruktorze).

    W ten sposób mamy invariant zapisany w projekcie

    Podobnie : wartości całkowite o specjalnym znaczeniu zapisujemy w enum
    (nie #define) bo w ten sposób typesystem możne nam podpowiedzieć czy
    stosowane są w dobrym (czy złym) kontekście. Podobnie : stosujemy
    referencje zamiast wskaźników (invariantem staje się wybór obiektu do
    któego referencja się odnosi), itd. Czyli zmniejszamy ilość kodu
    wykonywanego przez CPU (którym można dokonać zmiany wartości/trezba
    sprawdzać zgodność wartości z regułami) a zwiększamy ilość kodu
    "wykonywanego" tylko przez kompilator - jednocześnie zwiększając
    wierność projektu do konretnego zastosowania. Dodatkowa zaleta - taki
    kod się łatwo refaktoruje. Jeszcze jedna zaleta - upublicznienie
    invariants zapisanych w projekcie powoduje znacznie mniejsze coupling
    niż klasyczne pary accesorów get/set , nawet mniejszy niż pojedyncze get
    (bez set). Z tego prostego powodu, że łatwiej sprawdzić w jednym
    miejscu, tj deklaracje pola klasy (ponieważ jest "const"), że raz
    zainicjowane nigdy się nie zmieni, niż szukać w całym kodzie kto,
    pośrednio lub bezpośrednio, może modyfikować jego wartość.

    OCZYWIŚCIE BEZ PRZESADY. To jest narzędzie, i powinno być stosowane jak
    każde inne - jedno z wielu, a nie jedyny młotek w pudle.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 24. Data: 2009-05-17 20:53:18
    Temat: Re: jak napisa????????????????
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    A.L. wrote:
    > Ja mam tak izayczaj ze jak widze belkot to nei pisze "doceniajac
    > starania autora odnosze jednakze wrazenie ze nie urazajac nikogo..."
    > tylko pisze "to jest belkot"

    mam nadzieję, że po moich wyjaśnieniach nie ma takiego wrażenia. Trochę
    rzadko tu ostatnio zaglądam, więc odpisuję późno - dzieci itd.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 25. Data: 2009-05-17 20:59:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 21:52:05 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >invariant , czyli niezmienny elemnt zachowania klasy. Rzecz na której
    >można polegasć, bo jest zakodowana w projekcie. Np. pole klasy dla
    >oznaczenia rozmiaru czegoś-tam

    Ja wiem co to jest inwariant. Nie wiem jednak co inwariant ma
    wspolnego z szybkoscia wykonywania programu

    A.L.

  • 26. Data: 2009-05-17 21:00:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 22:31:45 +0200, "Wojtek Pietruszewski"
    <gotohell@once.> wrote:

    >"A.L." <a...@a...com> wrote in message

    >to Ty pracowałeś na ENIACu?

    Nie na UMC-1

> [...]
    >Jeżeli chcesz wykazać się wiedzą informatyczną albo ogólnie pojętą inteligencją
    >to odpowiedz na pytanie, albo popraw kogoś kto jest w błędzie.

    Pierdacz sie.

    A.L.

  • 27. Data: 2009-05-17 21:01:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 21:53:18 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >mam nadzieję, że po moich wyjaśnieniach nie ma takiego wrażenia. Trochę
    >rzadko tu ostatnio zaglądam, więc odpisuję późno - dzieci itd.

    Neistety, nie napisal Kolega na temat. Pytanei bylo "jak napisac
    SZYBKI program". Otoz, cogezje, inwarianty itede nic w spolnego z
    szybkoscia wykonyania programu nie maja

    A.L.

  • 28. Data: 2009-05-17 21:40:07
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    A.L. wrote:

    > Ja wiem co to jest inwariant. Nie wiem jednak co inwariant ma
    > wspolnego z szybkoscia wykonywania programu

    prosto - niezmienny, czyli kawałek kodu który można zapisać w jednym
    miejscu - konstruktor - zamiast przed każdym użyciem. Szybciej, nie? I
    do tego łatwiej optymalizować.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 29. Data: 2009-05-17 21:40:11
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sun, 17 May 2009 02:31:27 -0700 (PDT) Marteno Rodia
    <m...@o...pl> wrote:

    > Ogólnie wiem, że:
    >
    > 1) dużo czasu zjadają np. operacje wejścia/wyjścia

    Wówczas można spróbować asynchroniczne I/O.

    > 2) w miarę możliwości warto przydzielać pamięć statycznie, a nie
    > dynamicznie
    > 3) unikać nadmiaru rzeczy wykonywanych w pętli (np. sprawdzanie
    > jakichś warunków) - innymi słowy:
    > 4) tak przebudować algorytm, żeby zrobić to samo wykonując mniejszą
    > ilość operacji.

    I jeszcze pamiętać o cache, dbać o lokalność danych w pamięci.
    To może mieć naprawdę duże znaczenie na współczesnych procesorach;
    tylko jak napisał A.L. - trzeba być pewnym, że w tym tkwi problem
    wydajności.

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 30. Data: 2009-05-17 21:40:50
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    A.L. wrote:
    > SZYBKI program". Otoz, cogezje, inwarianty itede nic w spolnego z
    > szybkoscia wykonyania programu nie maja

    ależ mają - mniej kodu.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.